kulcsár edina
Hihetetlen dolgot állapított meg a hivatalos vizsgálat arról, hogy miért ment egymással szembe és ütközött össze a nyílt pályán két vonat. Az emberi mulasztás nyilvánvaló, és még valami, a szakadó esõ, de azt, ugye, nem lehet felelõsségre vonni...
2015. augusztus 16-án az Acsa és Galgaguta között az egyvágányú vasúti pályán két személyvonat ütközött össze. Ebben közrejátszott, hogy
a korábbi rendtől eltérően nem a nógrádkövesdi, hanem az acsai állomáson kellett volna bevárniuk egymást a szemből jövő szerelvényeknek.
Az erről kiállított írásbeli rendelkezést a galgamácsai szolgálattevő az Aszód felől érkező vonat mozdonyvezetőjének és vezető jegyvizsgálójának a vasútállomáson átadta, ők azonban azt nem olvasták el, a szolgálattevő pedig a szakadó esőben nem közölte velük szóban is a rendelkezés szövegét, így annak visszaismétlését sem tudta megkövetelni tőlük.
A mozdony vezetője ezért Acsa-Erdőkürt állomásra érkezve nem várta meg a Balassagyarmatról érkező vonatot, hanem onnan továbbindult Nógrádkövesd felé, holott erre nem volt engedélye.
Röviddel ezután a nyílt vasúti pályán már kb. 55 km/h sebességgel haladt, amikor észlelte, hogy vele szemből a vágányon hasonló sebességgel érkezik az Aszód felé tartó vonat. Amikor a mozdonyvezetők megpillantották egymást, gyorsfékezést hajtottak végre, de a baleset ekkor már nem volt elkerülhető,
Öten súlyos csonttöréses sérüléseket szenvedtek, huszonegyen könnyebben sérültek meg, a szerelvényekben pedig 143 millió forint kár keletkezett. A Balassagyarmati Járásbíróságra benyújtott vádiratban a járási ügyészség a vádlottakkal szemben felfüggesztett fogházbüntetés kiszabására, és a 365.000,- Ft bűnügyi költségmegfizetésére tett indítványt.