tóth gabi
Egyre igényesebbek a magyarok - állapítható meg az év végi kereskedelmi adatokból, a kereskedõk és a szakértõk tapasztalataiból. Több minõségi ételt és italt fogyasztunk (nem csak ünnepekkor), továbbá kevesebb használt ruhát vásárolunk.
Az egyik hazánkban is működő áruházlánc közleménye szerint novemberben és decemberben értékesítik éves pezsgő-, és bor készletük 20 százalékát, de az év vége adja az éves virsli-forgalmuk ötödét is.
A hiedelmek szerint gazdagságot hozó lencse sem hiányozhat a magyarok szilveszteri asztaláról, amit jól mutat, hogy a kereskedők az éves lencseforgalom felét a szilveszter előtti időszakban értékesítik.
A kereskedők tapasztalatai szerint a magyarok körében továbbra is a hagyományos ünnepi fogások és italok a legnépszerűbbek, de a szilveszteri asztalra inkább a magasabb minőségű termékeket választják.
Az áruház-látogatók egyre nagyobb hányada keresi a hazai, valamint a külföldi, prémium minőségű termékeket. Akárcsak a borok és a pezsgők esetében, virsliből is a nagyobb kategóriájú – magas hústartalmú – termékeket részesítik előnyben a vásárlók.
A kereskedők jelentései azt jelzik, hogy ha több pénz van a lakosságnál, inkább választják a minőségi termékeket
– fejtette ki lapunknak Vámos György.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára azonban azt is hangsúlyozta, hogy ez nem teljesen év végi jelenség. A magyarok ugyanis már néhány éve elkezdtek inkább a minőség felé fordulni. - Ezek ugyan nem nagyon mérhető dolgok, de ha a sok jelzést összeadjuk, akkor valóban ez a jelenség igazolódik be. Az emberek több pénzből költekeznek, és ez meglátszik például a ruházati kereskedelem adatain is: miközben az elmúlt 2-3 évben tíz százalékkal több új ruha fogyott, visszaesett a használt ruhák piaca.
Ez pedig mindenképp a minőségi termékek felé való eltolódás jele lehet
– magyarázta a szakértő.