RETRO RÁDIÓ

Tízből kilenc ember elköveti ezeket a hibákat, ha külföldi webáruházból rendel

SK
Szerző
SK
Létrehozva2024. 05. 11. 11:30

Az árak kedvezőek, de becsapósak. Erre mindenképpen figyelj.

Az utóbbi időben egyre gyakrabban találkozhatunk külföldi webáruházak hirdetéseivel, ahol hihetetlenül kedvező áron vásárolhatunk, legyen szó ruházatról, háztartási eszközökről vagy elektronikai cikkekről. A Fanny magazin összegyűjtötte, mire kell figyelni.


 

1.

Első mindig a biztonság!
Elsőként ellenőrizzük a webáruház üzemeltetőjét. Ha nem találjuk meg a cégnév, cím, székhely, elérhetőség és az általános szerződési feltételek információit a honlapon, jobb elkerülni az oldalt, még akkor is, ha csábító az ajánlat.


 

2.

Válasszuk ki a célországot

A következő lépés az, hogy ellenőrizzük, hogy a webáruház szállít-e Magyarországra, és ha igen, milyen feltételekkel. Sok webáruház csak az adott országon belül szállít, vagy csak bizonyos országokba küld csomagokat. Olvassuk el a szállítási feltételeket, ahol megtalálhatóak a célországok.


 

3.

Ráteszik az áfát!

Számoljunk azzal, hogy ha harmadik országból, például Kínából, Angliából rendelünk, akkor a termék értéke alapján 27 százalékos áfát kell fizetnünk. Ha a webáruház regisztrált az IOSS rendszerben, az áfa már a végösszegnél felszámításra kerül, ellenkező esetben az áfát a behozatali vámeljáráskor kell megfizetnünk.


 

 

4.

A végösszeg számít

Ha EU-n kívüli webáruházból rendelünk, és az áru értéke meghaladja a 150 eurót, akkor vámot is kell fizetni. Az összeghatár a teljes rendelési összegre vonatkozik, azaz a szállítási költség is beleszámít. Nézzük meg a végösszegnél, hogy a webáruház feltüntette-e a becsült importdíjat, ami tartalmazza az esetleges vám- és áfa költségeket. (Bővebb információ: www.nav.gov.hu)


 

5.

Visszaküldés indoklás nélkül

Ha nem vagyunk megelégedve a termékkel, a 14 napos elállási jogot az Európai Unión belül bárhol érvényesíthetjük. Más esetben ellenőrizzük az adott ország vagy cég visszaküldésre vonatkozó szabályait. Sok esetben, ha a vásárlástól számított bizonyos időn belül visszaküldjük a terméket, visszatérítik az árat, de néha akár a termék visszaküldése nélkül, részleges visszatérítést is kérhetünk.


 

6.

Jár utána a garancia!?

Fontos kérdés az is, hogy a terméket milyen garanciális feltételekkel tudjuk megvásárolni. Egyre gyakoribb, hogy a nagyobb gyártók úgynevezett nemzetközi garanciát vállalnak, így a gyártó által fenntartott szervizhálózat bármelyikéhez fordulhatunk, függetlenül attól, hogy melyik országban vásároltuk a terméket.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.