MANI

Karácsony közeledtével még fontosabb a pénzügyi tudatosság

Sokak esetében nemcsak a családról és a szeretetről szól a karácsony, hanem egy kisebb anyagi csődről is, ugyanis ilyenkor hajlamosak vagyunk túlköltekezni. Ami a legtöbb esetben abból adódik, hogy a pénzkezelésünk rémes.
  • Szerző: Ripost

A mondás úgy tartja, hogy öreg fát már nem lehet átültetni, és ez az emberi gondolkodás legtöbb aspektusára igaz. Nem lesz új kedvenc színünk, nem kezdjük balra keverni a kávét, és a pénzköltési szokásaink sem változnak meg. Hiába élünk gazdaságilag terhelt időszakot a koronavírus-járvány miatt, karácsony közeledtével a legtöbb ember ugyanúgy gondolkodás nélkül szórja a pénzt ajándékokra, mintha nem lenne holnap. Az utólagos következményekkel, mint a kevesebb konyhapénzzel, vagy egy személyi kölcsön okozta eladósodással sokan nem törődnek, pedig nem ártana jobban átgondolni minden költést előre, és nem utólag jajgatni.

Fotó: Pixabay

Szerencsére a fiatalabb generációk már egyre nagyobb segítséget kapnak abban, hogy ők ne lépjenek abba a folyóba, amibe a szüleik, nagyszüleik rendszeresen. A pénzügyi tudatosságot már gyerekkorban ki kell alakítani, mert később már esélytelen a változtatás ezen a téren. A Pénziránytű Alapítvány ezért is dolgozik azon évek óta, hogy minél több középiskolást és általános iskolást ismertessen meg a pénzügyi alapismeretekkel. A pénzügyi tanórákon résztvevő fiatalok visszajelzései alapján kijelenthető, hogy nemcsak nagy szükségük van az ilyen ismeretekre, de igénylik is.

Fotó: Pixabay

De miután fiatalokról van szó, sokuk figyelmét nem lehet lekötni egy tantermi órával, legyen akármennyire hasznos vagy érdekes a téma. Az elmúlt években a tinik a legtöbb időt a közösségi oldalakon töltik el, és főleg a videós tartalmakat keresik. Ennek a trendnek a nagy nyertese a TikTok, ami a világ egyik legdinamikusabban fejlődő brandje, a 4,8 milliárd internethasználó közel 21 százaléka fent van a TikTokon is. A regisztráltak több mint háromnegyede 19 év alatti fiatal, vagyis, ha valamit el akarunk érni a tinédzsereknél, akkor a TikTokon jelen kell lenni. A nagyjából másfél millióra tehető hazai tiktokerek szinte egésze szintén az iskolás korosztályból kerül ki, így van értelme a pénzügyi ismereteket és hasznos pénzkezelési ötleteket ott is terjeszteni. A Pénzbook például pontosan ezért jött létre, fiatalok fiataloknak beszélnek a pénzügyekről, vicces, informatív, befogadható formában. Remélhetőleg egyre több ilyen projekt lesz.

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?