tóth gabi
Nemcsak az iskola, óvoda és bölcsőde kezdődik el ősszel, hanem a különböző vírusos megbetegedések szezonja is, a gyerekek egymásnak adják át a fertőzéseket. Vannak applikációk, amik segíthetnek ilyen helyzetben a szülőknek!
Itt az ősz, ilyenkor a szokványos gyermekkori betegségek is újra gyakoribbak. Mivel egy-egy tünet elsőre ijesztő lehet, sokan elbizonytalanodnak azok súlyosságát illetően és előfordul, hogy feleslegesen viszik kórházba a gyerekeket. Szerencsére már léteznek olyan megbízható appok, amik segíthetnek a helyzetek súlyosságának mérlegelésében. Mutatunk párat!
A LázBarát mobilos applikáció Androidos és iOS-es telefonra is letölthető és abban segít, hogy könnyebben eldönthesse a szülő, a láz mértékéhez képest milyen kezelésre van szüksége a gyermeknek. Vagyis segít a betegek állapotának megítélésében és a teendőkben. Tartozik hozzá egy úgynevezett integrált tudástár is, aminek a segítségével könnyebben el lehet dönteni, kell-e gyógyszert adni, orvoshoz fordulni vagy sem. A program segítségével dokumentálhatjuk is a lázas betegségeket és ezt meg is oszthatjuk az orvossal, bármikor vissza is nézhetjük.
Nézd meg, mikor érdemes a lázat csillapítani:
A Semmelweis Egyetem HELP nevű applikációja és weboldala többek között abban nyújt segítséget a szülőknek, hogy a gyermekeik betegsége vagy balesete (égés, állati harapás, rovarcsípés, stb.) esetén mikor kell elindulniuk az ügyeletre, kórházba, illetve otthon hogyan enyhíthetők az észlelt tünetek. A hazai szinten egyedülálló fejlesztés az egyetem gyermekorvosai és kommunikációs szakemberei által létrehozott tudásbázison alapul, ami több, mint 220 gyermekbetegséget tartalmaz. Az applikáció automatikusan tanácsokat is ad például a helyes lázcsillapításról, sebkötözésről vagy a fájdalomcsillapítás módszereiről. Az apphoz tartozó weboldalon pedig egy tudástár is elérhető, amely ABC-rendben sorolja fel a gyermekbetegségeket, azok leírásával, kezelésével és tünetenyhítéssel kiegészítve.
Az app azzal a céllal készült, hogy megkönnyítse a segélyhívást és a mentésirányítók munkáját. Az alkalmazásban az előre megadott egészségügyi adatok (kor, betegség, szedett gyógyszerek), valamint a hívást indító tartózkodási helye a segélykérő gomb megnyomásakor azonnal láthatóvá válnak a mentésirányítók számára, így a segélykérés ideje jelentősen lerövidülhet. Emellett olyan hasznos információkat is tartalmaz, mint például: hol van a legközelebbi kórház, gyógyszertár vagy defibrillátor. Illetve található az alkalmazásban egy elsősegélynyújtó kisokos is, amivel vészhelyzet esetén egyetlen gombnyomással életmentő fontosságú információkat érhetünk el. A folyamatosan fejlesztett alkalmazás a korábbi években push üzenetek küldésével, chatbot funkcióval, koronavírus és az új ügyeleti rendszer infógombokkal is kibővült.
Az EgészségAblak (korábbi nevén EESZT app) segítségével kiválthatók a felírt e-receptek és meg lehet nézni az EESZT indulása óta feltöltött valamennyi laboreredményt, ambuláns lapot, vizsgálati leletet, zárójelentést és minden egyes orvosi dokumentumot is, amiket le is lehet tölteni. Az alkalmazásból emellett közvetlenül hívható az 1812-es Egészségvonal a hét minden napján 0-24 óráig. A telefonközpont munkatársai általános tájékoztatást nyújtanak egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban, segítenek a szolgáltatók keresésében, speciális egészségügyi ellátásokkal kapcsolatban, szűrővizsgálatokkal és gyógyszerellátással, illetve az EESZT-vel kapcsolatos kérdésekben.