kulcsár edina
A korábbi nevén MyEESZT applikációt eddig 2,3 millióan töltötték le. A receptkiváltási lehetőség után most újabb funkciókkal bővült az immár EgészségAblak néven elérhető alkalmazás.
Az EgészségAblak alkalmazás célja, hogy a lakosság könnyen, gyorsan, egyszerűen és minél szélesebb körűen kihasználhassa a digitális egészségügy előnyeit. Ennek érdekében folyamatosa fejlesztik az applikációt, ami ezúttal két új funkciót is kapott. Mutatjuk, mik ezek!
Az elmúlt másfél hónapban a sikeres tesztidőszak során az alkalmazásban 90 napra visszamenőleg lehetett megtekinteni az egészségügyi dokumentumokat. Ezalatt 1,9 millió e-leletet töltöttek le. Mostantól minden, az EESZT (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) indulása óta feltöltött egészségügyi dokumentum elérhetővé vált az EgészségAblakon keresztül, másrészről az alkalmazásból közvetlenül hívható az Egészségvonal is. Így most már mindenkinek mindig a zsebében lehet az összes egészségügyi dokumentuma – mondta Rétvári Bence, a Belügyminisztérium (BM) parlamenti államtitkára.
Legutóbb azzal a funkcióval bővítették ki az EgészségAblakot, hogy a páciens számára felírt e-receptek is láthatók benne, sőt, a segítségével ki is válthatók. Hankó Zoltán, a Magyar Gyógyszerészi Kamara elnöke akkor arról beszélt, hogy a szakma mindig is azt képviselte, hogy a digitális felhőbe írt e-recept mellett a beteg maga is megnézhesse, hogy milyen gyógyszert kapott, milyen adagolással és meddig érvényes az adott recept. Az EgészségAblak alkalmazás mindezt az elvárást teljesíti. Sőt, a gyógyszerkiváltás adminisztrációs része is felgyorsul, így több idő jut a beteggel való gyógyszerészi konzultációra.
Mostantól nemcsak az elmúlt három hónap, hanem az EESZT indulása óta feltöltött valamennyi laboreredmény, ambuláns lap, vizsgálati lelet, zárójelentés és minden egyes orvosi dokumentum megtekinthető és letölthető az EgészségAblak alkalmazásban mobiltelefonon is. Így az sem jelenthet gondot, ha a beteg egy korábban kézhez kapott leletet nem talál otthon vagy elfelejti elvinni orvosához. Az egyszer már letöltött dokumentumok offline állapotban is elérhetőek az alkalmazásban - ismertette az államtitkár.
Szintén újdonság, hogy az alkalmazásból közvetlenül hívható az 1812-es Egészségvonal a hét minden napján 0-24 óráig. A telefonközpont munkatársai általános tájékoztatást nyújtanak egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban, segítenek a szolgáltatók keresésében, speciális egészségügyi ellátásokkal kapcsolatban, szűrővizsgálatokkal és gyógyszerellátással, illetve az EESZT-vel kapcsolatos kérdésekben.
A korábbi nevén myEESZT mobilalkalmazás minden TAJ számmal és Ügyfélkapuval rendelkező ember számára egyszerű és kényelmes megoldást nyújt az Uniós oltási igazolvány, az Uniós tesztigazolvány és az Uniós gyógyultsági igazolvány megjelenítésére. Az alkalmazás ingyenes és mindenki számára letölthető. Első használatához TAJ-számra, Ügyfélkapu-azonosítóra és jelszóra van szükség, a további belépéseknél azonban már egyszerűen ujjlenyomattal is azonosíthatja magát a felhasználó. Az új funkciók július 1-jétől elérhetők, a mobiltelefonon történő alkalmazásfrissítést követően használhatók. Az applikáció a következő hónapokban további funkciókkal bővül.