tóth gabi
Jóval a Black Friday előtt tartják a világ legnagyobb internetes kereskedelmi akcióját, ami kezdetben az emberi kapcsolatokról szólt, ma már az akciókról.
Kínában a 90-es évek óta rendezik meg az úgynevezett szinglik napját (Single’s Day). A ma már Double 11 névre hallgató ünnep hasonló átalakuláson ment át, mint például a Valentin-nap. Ezt érdemes tudni róla.
Az 1990-es évek elején 4 egyetemista fiú találtak ki az egyedülállók napját, ami azért épp november 11-én van, mert a sok egyes (11.11.) első ránézésre egy csapat egyedülállóra emlékeztet. Ekkor még Bachelors’ Day-nek, azaz agglegények napjának hívták. Később ezen a napon bulikat is szerveztek az egyetemeken, ahol az egyedülállók ismerkedhettek, így lett november 11.-e Single’s Day, vagyis a szinglik napja.
Egy másik történet szerint Mu Guuang Kun az egyedülállók napjának ötletgazdája, akinek barátnője rákban halt meg. A fiú elhunyt kedvese születésnapján gyertyát tett a háztetőkre, hogy így emlékezzen. A kezdeményezéshez néhány év múlva már egész Kína csatlakozott. Így lett november 11-éből az egyedülállók napja, ami ma már nem más, mint egy óriási shopping-ünnep.
A szingliségről a vásárlásra először 2009-ben terelődött át az emberek figyelme, amikor egy itthon is népszerű webshop hatalmas akciókat hirdetett meg a weboldalán ezen a napon. 2012-ben pedig levédették a Double 11 kifejezést, és azóta ezen a néven futnak az „egyedülállók napi” akcióik.
Mivel az internetnek köszönhetően ma már nincsenek korlátok: gyakorlatilag bármelyik országból vásárolhatunk bármit. A szinglik napján a legolcsóbban például az ötlet- és névgazda Alibabán, ahol akár 70%-os kedvezménnyel juthatunk hozzá a kinézett termékekhez. De vásárlás közben nem árt némi elővigyázatosság, főleg, ha az EU-n kívülről vásárolunk.