RETRO RÁDIÓ

Elkezdődött a győri hídépítés leglátványosabb szakasza

Elkezdődött a győri hídépítés leglátványosabb szakasza
Tóth Balázs
Szerző
Tóth Balázs
Létrehozva2017. 10. 16. 15:23

Négy darab száztonnás hidraulikus nyomó 3,6 méteres mozgatásokkal tolja a helyére a hidat, amit a parton épített fel a Hódút és a Strabag.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Zrt. pénteken nyilvános fotózást szervezett a sajtó számára a Győr mellett épülő Mosoni-Duna-hídnál. A város keleti elkerülőjéhez (813-as út) készülő, 395 méter hosszú, kosárfüles ívhíd acélszerkezetét a parton kialakított szerelőtéren készítették el.

Miért tart több hétig?

A hidat a pillérek és jármok felett sínekből kiépített betolópályákon, hat darab szerelőtéri csúszkával tolják a helyére. A mindössze 3,6 méteres mozgatásokkal kivitelezett tolást egy ezertonnás hidraulikus nyomó végzi, a folyamat 15-20 napig tart.

A betoláshoz a mederbe négy darab segédjárom kerül, míg a híd eleje egy betolócsőrt kap. Egy-egy 3,6 méteres tolás végén a hidat egy sajtó megemeli, ekkor a tehermentesült csúszkát visszahúzzák 3,6 méterrel, végül a csúszkára visszaengedik a hidat.

2000 tona acélra volt szükség

Az új Mosoni-Duna-híd híd kétszer egy forgalmi sávval, kerékpárúttal és járdával jön létre. A mederhídnak 180 méteres nyílása lesz, jobbról és balról egy-egy feszített, vasbetongerenda-tartós ártéri híd kapcsolódik hozzá.

Az ívhíd 2000 tonna acélból készül, a szereléshez, betoláshoz szükséges szerkezetek súlya meghaladja az 1200 tonnát. Az építkezésnél összesen bedolgozandó vasbeton mennyisége megközelíti a 4300 köbmétert, 108 gerenda alkotja a felszerkezetet.

A híd a Győrt keletről elkerülő 813-as főút harmadik ütemében épül meg, aminek kivitelezését az idei év elején kezdte meg a Hódút Kft. és a Strabag konzorciuma. Az összesen 13,4 km hosszú győri elkerülő első két ütemét már korábban átadták. A 813-as az M1-es autópályát fogja összekötni a szlovákiai Nagymegyer felé vezető 14-es főúttal, ezzel napi ötezer járműtől mentesíti Győrt.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.