RETRO RÁDIÓ

Az USA-ban sokan elhitték, hogy a Red Bull tényleg szárnyakat ad

Az USA-ban sokan elhitték, hogy a Red Bull tényleg szárnyakat ad
Keserû L. Zsuzsa
Szerző
Keserû L. Zsuzsa
Létrehozva2015. 05. 26. 07:31

A Red Bullt tavaly 13 millió dollárra bírságolták Amerikában, mert néhányan elhitték, hogy tényleg szárnyakat ad. Még jó, hogy nem próbáltak repülni.

Mindannyian jártunk már úgy, hogy bedőltünk a reklámoknak, előfordul ez bárkivel még Amerikában is, ahogy erről a Wall Street Journal is ír.

 

Ára van a fiatalságnak

 

A fiatalság megőrzéséért sokan minden pénzt megadnának. Ezzel élt vissza a L'Oréal Paris fiatalságkód megnevezésű termékcsaládjának a reklámja, miszerint termékük stimulálja a sejtmegújító fehérjéket, ezzel megfiatalítják a bőrt – csakhogy ezt nem tudták bizonyítékokkal alátámasztani.

 

Ilyenek a Red Bull szárnyak

A Red Bullt tavaly 13 millió dollárra bírságolták Amerikában, mert néhányan elhitték, hogy tényleg szárnyakat ad, és nem egyszerűen csak fokozza a fizikai és mentális teljesítőképességet, ahogy a kávé és más koffeint tartalmazó szerek. Pedig – ha úgy vesszük – valóban szárnyakat adott azoknak a pilótáknak, akik a Red Bull Air Race világbajnokságokon cikáznak az égen, idén nyáron újra Budapesten.

 

A Sonynak is fizetnie kellett

A Sony 2012 elején dobta piacra a PlayStation Vita hordozható játékkonzolt. Az ígért funkciók közül sajnos nem mind működött. Nem volt lehetőség a korábbi PS3-on használt játékokat továbbra is futtatni a Vitán. Az sem volt lehetséges, hogy a Vitáról irányítsuk az otthoni PS3-at. Emellett a Sony felbérelt néhány Twitter-felhasználót, hogy ők is promotálják terméküket. Az amerikai fogyasztóvédők eltiltották a Sonyt a hasonló viselkedéstől. Azok pedig, akik bedőltek a reklámnak, és túl hamar vásároltak PS Vitát, kártérítést ítéltek meg.

 

Tiltott adathalászat

 

A Snapchat okostelefonos alkalmazásairól azt ígérte a felhasználóknak, hogy olyan üzeneteket, képeket küldhetnek barátaiknak, amelyek aztán örökre eltűnnek a szolgáltató szervereiről. Képzelhetjük, mire csábította ez a felhasználókat! Pedig nem volt igaz, az inkrimináló képek megmaradtak, az üzenetek is, sőt a vádak szerint a Snapchat más személyes adatokat is milliószám halászott és őrzött meg.

 

Nem lett zseni a gyerek

A játékgyártók szívesen hirdetik úgy termékeiket, hogy készségfejlesztők, intelligensebbek, kreatívabbak lesznek tőlük a gyerekek. Ezt állította az a cég is, amelyik a Jungle Rangers számítógépes játékkal rukkolt elő. 4,5 millió dollár bevételre tett szert, mire a szülők is rájöttek, hogy csemetéjükből a játék segítségével sem lett Einstein.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.