Létrehozva: 2024.10.19. 19:30

Hatalmas bejelentést tett a NASA: tudják, hogy van élet a Marson

A NASA új kutatása megvilágította, hogy nem jó helyen keresték eddig az élet nyomait a Marson.

NASA tudósai úgy gondolják, hogy lehet idegen élet a Marson, és úgy gondolják, hogy pont azt a helyet találták meg, ahol elkezdhetik a vizsgálatot.

Mars Vörös bolygó
Fotó: Pixabay / Fotó: Pixabay

A NASA egy friss tanulmánya szerint mikrobák élhetnek a Mars jeges kérge alatt, és a vörös bolygó poros felszínén a fagyott víz alatt érezhetik jól magukat. A NASA Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) felvételein jól látszanak a fehér részecskék a vízmosások mentén, amelyek a szakértők szerint valószínűleg porral borított vízjég.

A szakértők úgy vélik, hogy az olvadékvíz utat csinálhat a jég felszíne alatt, és helyet teremthet a lehetséges fotoszintézis számára.

"Ha ma az univerzum bármely pontján próbálunk életet találni, akkor valószínűleg a marsi jég az egyik legjobban megközelíthető hely, amelyet keresnünk kell" - jelentette ki a tanulmány vezető kutatója, Aditya Khuller, a NASA Jet Propulsion Laboratory munkatársa.

A tudósok elkezdik azonosítani a vörös bolygó legvalószínűbb helyeit, ahol sekély olvadékvizek lehetnek – olyan területeket, amelyek tudományos célpontjai lehetnek a jövőben lehetséges emberi és robot küldetéseknek.