KÜLFÖLD

Szerző Ripost

Létrehozva: 2024.09.01.
Módosítva: 2024.09.11.

Rémálom a repülőn: 4 óra helyett több mint tíz órát utaztak az Egyiptomból hazatérő magyarok

Bosszantó véget ért az egyiptomi nyaralás 200 magyar turista számára. Több mint kétszeresére nőtt a menetidő.

Szeptember 1-jén kora reggel 200 magyar turista indult haza az egyiptomi nyaralásáról; azonban azt rémálmukban sem gondolták volna, hogy több mint tíz óráig fog tartani az egyébként körülbelül 4 órás út.

Képünk illusztráció / Fotó: Pexels.com

A Ripost információja szerint a magyarok egy utazási irodán keresztül foglalták az utat és külön erre a célra bérelt, úgynevezett charter járattal utaztak, amit a Smartwings légitársaság biztosított. Egyiptomban mínusz egy óra időeltolódás van, tehát ott egy órával kevesebb van, mint itthon.

5:40- kor indultunk volna Egyiptomból, de 7 óra körül sikerült elindulnunk Hurghadából és 8:45-re érkeztünk volna meg, de helyette még mindig úton vagyunk

- számolt be a történtekről lapunknak Melinda délután négy óra környékén.

Egy kisfiú lett rosszul a gépen

Úgy tudjuk, hogy felszállás után a gép nem jutott messzire; egy kisfiú lett rosszul, ezért a repülőnek le kellett szállnia Kairóban.

Epilepsziára gyanakodtak, rángatózni kezdett a teste és a szemei felakadtak. A gépen nem tudták ellátni, így úgy alakult, hogy Kairóban leszállunk, hogy megvizsgálják. Kairóban álltunk körülbelül nyolc órát, úgy, hogy a gépen ültünk. Nem engedtek ki minket dohányozni, de még vécére sem, bent kellett ülnünk a gépben

- mesélte feldúltan, majd hozzátette: a légitársaság mindössze vizet osztott az utasoknak.

Információink szerint a kisfiú Kairóban maradt a szüleivel, ahol a kórházban kivizsgálják.

„Kiharcoltuk, hogy mindenkit engedjenek be”

Miután hosszas várakozás után felszálltak, Kréta szigetén újra le kellett szállniuk, ők úgy tudják, hogy azért, hogy szendvicseket tudjanak adni az utasoknak. Ekkor már közel 10 órája úton voltak.

A szendvics fagyott volt, aztán kiengedtek a várakozóba, ott sem lehetett dohányozni, csak bezártak minket egy aulába, ahonnan egyesével engedtek be bennünket vécére. Aztán kiharcoltuk, hogy mindenkit engedjenek be, mert túl sokan állunk sorba és szomjazunk meg vécére kell mennünk

- számolt be Melinda, akiket már visszaengedtek a repülőre, ahol várják a felszállást. Az utolsó információ szerint 19 óra környékén landolhatnak Magyarországon.
UPDATE: A gép végül óriási késéssel leszállt. Az esettel kapcsolatban megkérdeztük a légitársaságot. A következőt válaszolták:
"A Smartwings Hungary Kft. 2024. szeptember 1-i, 7O 5299 járatszámú, Hurghada – Budapest útvonalon közlekedő charter járata orvosi vészhelyzet miatt, a kapitány döntése alapján megszakította útját Kairóban. A szóban forgó járatot teljesítő légijármű fedélzetén egy 8 éves gyermek rosszul lett, eszméletét vesztette. A fedélzeten orvos és mentőápoló is tartózkodott, azonban a szakszerű ellátás ellenére a gyermek hosszú ideig nem nyerte vissza eszméletét, így az út megszakítása, valamint a gyermek mielőbbi kórházba történő szállítása életbevágó és elkerülhetetlen volt. Az érvényben lévő adatkezelésre vonatkozó jogszabályok értelmében, további, a gyermek állapotával kapcsolatos felvilágosítást társaságunk nem közölhet. A kapitány az utasokat a kialakult helyzetről folyamatosan tájékoztatta. Tekintettel arra, hogy a személyzet munkaideje időközben lejárt, a repülőgép Kairóból Chaniába folytatta útját, ahol személyzetcsere történt, illetve az utasok részére frissítőket vételeztünk. Mivel a járat késését a légitársaság befolyásán kívül eső rendkívüli körülmény okozta, így a Smartwings Hungary Kft-nek nem áll módjában az utasok kártalanítása. A késés okozta kellemetlenségek miatt elnézést kérünk."

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!