tóth gabi
Péntek reggel a világon szinte mindenhol komoly leállásokat okozott a CrowdStrike nevű kiberbiztonsági cégnél történt informatikai hiba, ami miatt több reptér – köztük a budapesti is – megbénult. A probléma jelentős járatkéséseket, illetve törléseket hozott magával.
A Budapest Airport pénteki ( júl. 19. ) közlése szerint a világméretű informatikai probléma miatt kénytelen voltak az utasfelvételt manuálisan végezni, ami járatkéséseket, torlódásokat és jelentősen megnövekedett várakozási időket eredményezett. A kialakult helyzetben a budapesti reptér a földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján, hangosbemondón keresztül tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak pedig vizet biztosított.
Az informatikai hiba a repterek mellett érintett több légitársaságot is. A Wizz Air például közölte: amellett, hogy leállt a cég weboldala és mobilalkalmazása, nem működött sem a foglalási rendszere, valamint a kapcsolattartó és ügyfélszolgálati központok is elérhetetlenek voltak.
Ez persze számos utasnak okozott nem várt kellemetlenséget, köztük Eszternek is, aki pénteken másodmagával, Reykjavík repteréről indult volna Budapestre a Wizz Airrel. A gépének a szombat hajnali órákban kellett volna megérkeznie, de az informatikai leállás az ő utazását is alaposan átszervezte.
Először 2 órás késésről kaptunk tájékoztatást, de órákkal később már olyan értesítést kaptunk, hogy a járatunkat törölték. Bár a késésről még a Wizz Air is tájékoztatott minket, úgy gondoltuk, hogy biztos, ami biztos: beregisztrálunk a Keflavík reptér szolgáltatására, aminek az a lényege, hogy bármelyik onnan induló, vagy oda érkező járatról a választott formában küld tájékoztatást a reptér. Jól tettük, mert a reptértől így gyorsabban jöttek a járatunk információi, mint a szolgáltató Wizz Airtől
– mesélte Eszter a Ripostnak.
Ez végül jó húzásnak minősült Eszter részéről, aki egyébként családi okok miatt siet Budapestre, de még cikkünk megjelenésekor sem érkezett meg oda.
Ahogy megkaptuk az értesítést a reptértől, hogy a járatunkat törölték, azonnal el tudtunk kezdeni intézkedni és keresni a legjobb lehetőséget, hogy még időben Magyarországra érjünk. Végül az tűnt a legjobb megoldásnak, hogy saját pénzből, 400 euróért, római átszállással vásároltunk repjegyet két Wizz Air járatra. Most úgy fest a helyzet, hogy szombaton az éjszakai órákra Ferihegyen lehetünk!
Ahogyan azt a magyar érdekeltségű fapados társaság közleményében jelezte is, gyakorlatilag a teljes rendszerük leállt, így aztán Eszterék hiába is próbáltak volna a helyszínen intézkedni a nekik ilyenkor jogosan járó kártérítés miatt. Ez a procedúra majd az érkezés után vár még rájuk, de most a legfontosabb, hogy az érkezés megtörténjen.
Most csak imádkozunk azért, hogy se a Reykjavík-Róma, se a Róma-Budapest járatunkkal ne legyen semmi probléma, mert csak ebben az esetben tudunk időben megérkezni. Mindenesetre a Wizz Air szombat délelőttig még nem reagált a panaszainkra
– mondta kétségekkel a hangjában Eszter.
Ami bizakodásra adhat okot Eszteréknek, hogy szombat délelőttre, az informatikai hiba elhárítása után elkezdett helyreállni a rend és a nem törölt, de jelentős késéseket felhalmozó járatok is elkezdték utolérni a menetrendet – van okuk tehát bízni abban, hogy imáik meghallgatásra találtak.