RETRO RÁDIÓ

Eddig tartott a szolidaritás: a Coca-Cola visszatér Oroszországba

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2024. 06. 14. 15:53
Frissítve2024. 06. 14. 15:53

Kevesebb, mint két és fél év után meggondolta magát a márka.

Az amerikai Coca-Cola Company több üdítőital márka védjegyének bejegyzését is kérelmezte csütörtökön az orosz szellemi tulajdonokkal foglalkozó állami ügynökségnél (Rospatent) - írja a TASSZ orosz állami hírügynökség. Szakértők szerint a világ legnagyobb üdítőital gyártójának lépese egyértelműen azt vetíti előre, hogy a márka hamarosan visszatér az orosz piacra, ahonnét 2022 márciusában vonult ki, röviddel az orosz-ukrán háború kitörése után.

Eddig tartott a szolidaritás: a Coca-Cola visszatér Oroszországba

Mint ismert, az Ukrajna ellen indított háború miatt számtalan amerikai és európai nagyvállalat vonult ki Oroszországból, szimbolizálva ezzel a Kijev melletti kiállásukat. A Coca-Cola Company az orosz invázió 13. napján jelentette be oroszországi tevékenységének felfüggesztését.

Az atlantai székhelyű cég a hírek szerint most három márka – a Coca-Cola, a Fanta és a Sprite – bejegyeztetését szeretné elérni Oroszországban. Az orosz törvények értelmében a védjegyek automatikusan törlődnek, ha három évig nem használják őket. Tekintettel arra, hogy a Coca-Cola, a Sprite és a Fanta 2022-ben kilépett az orosz piacról, a jogi védelmük jövőre megszűnhet, az amerikai cég pedig szeretné biztosítani márkáinak jogait.

A Coca-Cola egyébként 1980 óta van jelen Oroszországban, miután a Moszkvában megrendezett olimpiai játékok során a népszerű üdítőt bemutatták az nagyközönségnek. Az ital nagyüzemi gyártása 1992-ben kezdődött meg az országban, közvetlenül a Szovjetunió összeomlása után.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Coca-Cola 2022-es oroszországi kivonulása igencsak felemásra sikerült, az amerikai vállalat ugyanis megduplázta tavaly a nyereségét az orosz piacon. Ezt úgy sikerült elérnie, hogy helyi termelését meghagyta, miközben a saját márkás termékeivel valóban kivonult a piacról. Ezt bizonyítja, hogy a Koka-Kola Eichbisi Evraziya névre keresztelt LLC Multon Partners továbbra is száz százalékban a Coca-Cola HBC Holdings B.V. holland cég tulajdonában van.

Ez igen csak figyelemreméltó teljesítmény, különösen annak fényében, hogy a Coca-Cola elvileg már nem is folytat tevékenységet Oroszországban. Tehát annak ellenére, hogy a Coca-Cola remekül imitálta a távozását, továbbra is piacvezető tudott maradni az orosz piacon több termékével is, habár a Coca-Colát hivatalosan átnevezték Dobry Colára. 

A Dobry Cola márka 2022-ről 2023-ra 2,8%-ról 25%-ra növelte piaci részesedését, ezzel pedig az ország legnépszerűbb üdítőitalává vált.

Az új márkanév tehát továbbra is a Coca-Cola orosz vállalatához tartozik, így az új márkanévnek a meglehetősen gyengére sikerült megtévesztésen túl, üzletileg semmi értelme nem volt. A Dobry és Coca-Cola egyénként ízében is kísértetiesen hasonlít egymásra, talán annyi a köztük lévő különbség, mint amennyi egyébként is megvan a különböző országokban forgalmazott Coca-Cola termékek között.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.