tóth gabi
Felfoghatatlan összegeket keres a fiatal a édesanya.
Amikor Amy Knight 2016-ban otthagyta az egyetemet, 30 000 fontnyi (nagyjából 14 millió forintnyi) adóssága volt. Két évvel később azonban már teljesen kifizette ezt az összeget, és 23 évesen megkereste az első millióját.
Most pedig az anyuka már úgy számol, hogy jövő március végére 60 millió font (közel 30 milliárd forint) lesz a forgalma, miután április eleje óta közel 10 millió fontot (közel 5 milliárd forintot) keresett. A 27 éves anyuka sikerének titka? Egy ötlet, amit a saját konyhaasztalnál talált ki.
Amy, akinek két öt év alatti lánya van, 2018 augusztusában alapította meg a Must Have Ideas-t üzleti partnereivel, Chris Finch-csel és férjével, Rob Knight-tal, és fejenként 1000 fontot fektettek a vállalkozásba.
A Must Have Ideas-t az Ecoegg-nél betöltött vezetői szerepeik inspirálták, amely otthoni termékeket értékesített olyan bevásárlócsatornákon keresztül, mint a QVC. A trió 2018-ban hozta létre az üzletet, amikor a régi cégüket eladták.
Amikor Amy raktári asszisztensként csatlakozott az Ecoegghez, miközben jogot tanult az egyetemen, soha nem gondolta volna, hogy raktárvezetővé, majd az ellátási lánc vezetőjévé válik, mielőtt saját vállalkozást vezet. Tanulmányai alatt legalább heti 40 órát dolgozott, és évente körülbelül 35 000 fontot keresett.
Az egyetemi tanulmányaim és az egyetem éveim nem voltak túl csodásak
– ismerte el Amy, majd így folytatta:
Az előadásaimat felvették, így munka előtt és után néztem meg őket.
Azért dolgozott teljes munkaidős állásban, hogy nem kelljen hitelt felvennie a megélhetési költségek fedezésére. A tandíj fedezésére azonban így is szüksége volt kölcsönre, amelyet nem sokkal a Must Have Ideas elindítása után vissza is fizetett.
Amy lelkesen terjesztette a cégük hírét, és a YouTube-on keresztül megtanulta, hogyan kell hirdetni a márkát a közösségi médiában.
A hirdetéseinket, amelyek főként egyperces videók voltak, 2018 augusztusában, a vállalkozás elindításának napján reggel 6 órakor tettük közzé a Facebookon. Emlékszem, ahogy leültem ebédelni, és azon gondolkodtam, hogy „Vajon el fogunk adni valamit?”
– nyilatkozta az anyuka.
Aztán percekkel azután, hogy feltette ezt a kérdést, eladták az első terméküket – a Hygiene Hero-t, ami egy antibakteriális szivacs mosogatáshoz.
Hihetetlenül izgatottak és megkönnyebbültek voltunk, mivel az eladás azt éreztette velünk, hogy ezt valóban meg tudjuk csinálni
Amy, aki szerepelt a Forbes magazin legsikeresebb 30 év alatti üzletemberek listáján a legjobb kiskereskedelmi és online vállalkozók között, elárulta, hogy a Must Have Ideas sikerének titka az, hogy figyelnek a vásárlókra.
Sikerünk kulcsa, hogy ismerjük a termékeinket és a hozzá tartozó adatokat, így megtanultuk, mi működik és mi nem, hogy még jobban tudjunk eladni. Így pedig a vásárlóinkat is jól ismerjük
– idézi a The Sun az üzletasszonyt.
A Must Have Ideas legkelendőbb termékei közé tartozik a Nanna's Secret Cleaning Clay – egy természetes agyagból készült termék, amely alaposan megtisztítja és ragyogóvá teszi a rozsdamentes acél mosogatót és a Better Brush – egy gumiból készült seprű, amely nem hagy maga után semmit. A cég tervei között szerepel, hogy betörjön az európai és az amerikai piacra is.