Marics Peti
Hétfőn összeomlott a brit légi forgalmi irányítási rendszer, így több, az Egyesült Királyságot érintő járat is jelentősen késett.
Lauren Haynes a férjével együtt krétai nyaralásukról tartott volna haza New Castle-be, amikor kitört a brit káosz. Elmondása szerint időben érkeztek a reptérre, rendben be is csekkoltak, rendszerint felszálltak a gépre, és már a kifutón álltak, mikor közölték velük, hogy hiba van a brit légtérben, de amint lehet, felszállnak, ezért tartsák bekapcsolva biztonsági öveiket.
13 óra 15 perckor szóltak nekik az első késésről, majd negyed óra múlva közölték velük, még mindig a helyükön ülve: nincs semmilyen új információ. Lauren és a többi utas végül több, mint két órán át ült a gépen, és eközben nem használhatták a mosdót sem, illetve italt vagy ételt sem vehettek a fedélzeten. Végül délután háromkor leengedték őket a gépről, viszont mivel hivatalosan az úti okmányaik be lettek szkennelve a reptérre már nem térhettek vissza, egy külön reptéri szobába lettek elkülönítve.
A 33 éves nő végül a Ryanair többi utasával együtt együtt fejenként egy darab 4 eurós, azaz kb. 1.500 forint értékű kupont kapott, ami semmire nem volt elég az ott található büfékben, még egy kólára sem. Ezen felül még információval sem szolgáltak nekik.
Egy üveg kóla majdnem 5 euró volt. A Jet2 légitársaság 15 eurós kupont osztott az utasainak ételre és italra, csakúgy, mint az EasyJet is. A Ryanair tökéletesen cserben hagyott minket
– mesélte a felháborodott nő a Mirrornak.
Arról, hogy mikor indulhatnak el végre, nem tudtak semmit egészen addig, sőt… Délután 17.20-kor kaptak egy e-mailt, ami szerint fél ötkor szállnak fel, majd később, 18.39-kor megint kaptak egy üzenetet, hogy 18.30-kor indulnak. Mindkettő tehát eleve később jött, mint ahogy ők „elvileg felszálltak”.
Amíg ők ott étel és ital nélkül, fusztráltan, és segítség nélkül várakoztak látták, hogy az EasyJet egy járata időközben felszállt, de ők továbbra sem kaptak semmi infót. Tíz órával később, majdnem éjfélkor ők még mindig ott voltak, a Ryanairtől pedig semmit nem lehetett hallani. Este 11-kor végül sok utas feladta az ott létet, és elkezdte megoldani azt, hogy hol fog aludni aznap este, azonban később az ott maradt embereket a reptér elszállásolta egy hotelban. Magától a légitársaságtól azóta sem kaptak semmilyen infót, sőt, azok, akik felhívták az ügyfélszolgálatot, még azzal is kellett szembesüljenek, hogy rányomták a telefont.
Végül felvettek minket, és egy busszal 45 percen keresztül utaztunk egy közeli resort hoteljéig. Ott azt az információt adták, hogy reggel 8-kor jönnek értünk és a gépünk 11.30-kor indul majd. Mindezt a szállás személyzete mondta, és maga a reptér segített nekünk egyáltalán odajutni. Később azt is megtudtuk, hogy a gépünk személyzete már rég elhagyta aznap a repteret, és miután egy hotelbe kerültek, elmentek bulizni.
A légitársaság közleményben közölte, hogy a brit légi káosz miatt hétfőn, augusztus 28-án több, mint 20 járatuk volt képtelen arra, hogy elérje az úti célját.