tóth gabi
A koros brit házaspárt a rossz beszállókártyák miatt közel 50 000 forintos bírsággal sújtotta a Ryanair.
Az idős házaspár megbotránkozva tapasztalta, amikor a Ryanair 110 fontot terhelt rájuk az új beszállókártyákért, miután tévesen rossz jegyeket nyomtattak ki - írja a The Guardian. Ruth, és Peter Jaffe-nek, 110 fontot vagyis (kb. 50 000 Ft) büntetést kellett fizetniük, miután véletlenül a visszautazáshoz tartozó beszállókártyájukat nyomtatták ki a franciaországi járatra.
A házaspár Stansted repülőteréről indult el, hogy eljusson a franciaországi Bergeracba. Már az utazás előtt is megjegyezték, hogy a Ryanair weboldala rendkívül nehezen volt értelmezhető, de úgy vélték, hogy a megfelelő jegyeket nyomtatták ki. A hibájukkal csak akkor szembesültek, amikor megérkeztek a repülőtérre, és közölték velük, hogy az „új” beszállókártyát a Ryanair pultjánál kell igényelni, amelyért személyenként 55 fontot(összesen 50 ezer forint) számítanak fel. A házaspár hozzátette, hogy csupán a kellemetlen helyzet, és a nem ideális körülmények miatt fizették ki a büntetést. Az eset arra ösztönözte lányukat, hogy vasárnap megossza szüleik tapasztalatait a közösségi médiában.
Martyn James, fogyasztóvédelmi szakértő kijelentette, hogy igazságtalan az embereket büntetni egy ártatlan tévedésért. Hozzátette, hogy az idős emberek gyakran nehezen tudják kezelni az ilyen jellegű problémákat, és sajnos az ilyen esetekben a légitársaságok sem garantálják a kártérítést.
A légitársaságok már évek óta megszüntették az ingyenes szolgáltatásokat, és szinte mindenért díjat számítanak fel.
A Ryanair nem tett kísérletet semmilyen visszatérítés vagy kártérítés nyújtására. A légitársaság közlése szerint: "Minden Ryanairrel utazó utas beleegyezik, hogy az indulás előtt online be kell csekkolniuk, ekkor minden utas kap egy e-mailt/SMS-t, amely emlékezteti őket erre 24 órával a indulás előtt. Sajnáljuk, hogy ezek az utasok figyelmen kívül hagyták az e-mail emlékeztetőt, és nem jelentkeztek be online."
Egy szintén panaszos ügyfél ezt fűzte még hozzá a sztorihoz:
A webhelyükön próbáltunk bejelentkezni, de az oldaluk több időt töltött a kiegészítők értékesítésével, mint az emberek bejelentkeztetésével.