Létrehozva: 2023.05.26.
Módosítva: 2023.05.26.

Bedőltek egy amerikai óriáscég részvényei, miután LMBTQ-propagandával célozta meg a gyerekeket

Nagyon úgy fest, hogy a tengeren túli piacvezető vállalatoknak nem sikerült a Bud Light sörmárka végzetes hibájából tanulnia.

Szerző Gaál József

Több mint kilencmilliárd dollárt veszített a piaci értékéből az amerikai Target kiskereskedelmi áruházlánc, miután a vállalat LMBTQ- és transz-barát gyerekruhák dobott piacra,és  a vásárolók egy jelentős része pedig bojkottot hirdetett elenne - írja a New York Post online kiadása. A lap beszámolója szerint a Target részvényei múlt héten még 160 dollárért cseréltek gazdát, jelenleg viszont már kevesebb mint 140 dolláron jegyzik a papírt. Magyarra fordítva ez 12 százalékos árfolyamesést jelent, ami a cég történetének egyik legnagyobb zuhanása. Közvetlenül a botrány kirobbanása után a Target vezérigazgatója még megvédte a gyerekeket célzó LMBTQ-kampányt, a napokban viszont már arról adott tájékoztatást, hogy a leginkább kifogásolható ruhadarabokat eltávolítják boltok polcairól.

 LMBTQ- és transz-barát gyerekruhák a Target üzleteiben (Twitter)

Az elmúlt évek gyakorlatához hasonlóan a Target idén is LMBTQ-barát ruhákat dobott piacra a "meleg büszkeség hónapja" alkalmából. Az idei kollekció viszont annyiban eltért a korábbiaktól, hogy gyerekruhák, köztük LMBTQ-témájú rugdalózók, transzvesztitákat támogató fürdőruhák, valamint "támogasd a transz jövőt" és "transz büszkeség, transz hatalom" feliratú pólók is megjelentek a boltok polcain. Mint később kiderült, ezeket a darabokat egy vállaltan drogfüggő és sátánista-transznemű dizájner tervezte.

Ahogy arra számítani lehetett, a nyíltan gyerekeket célzó LMBTQ-propaganda széleskörű társadalmi felháborodást váltott ki, és a jobboldali érzelmű vásárlók szinte azonnal bojkottot hirdettek a Target ellen. A nagy közösségi oldalakon számtalan konzervatív szervezet és megmondóember adott hangot annak a véleményének, hogy vásárlói oldalról nyomást kell gyakorolni a Targetre, mivel csak így lehet változást elérni a vállalat üzletpolitikájában. Többek közt a Konzervatív Politikai Akció Egyesület (CPAC) is arra szólította fel az üzletláncot, hogy vegye le a kínálatából a gyerekeket célzó az LMBTQ-barát ruhadarabokat.

Brian Cornell, a Target vezérigazgatója kezdetben ugyan megvédte a kifogásolt gyerekruhákat, az elmúlt napokban viszont már arról adott tájékoztatást, hogy a legnagyobb felháborodást kiváltó darabokat eltávolítják a kínálatból. A cégvezető persze még a látszatát is kerülte annak, hogy a sikeres bojkott miatt bedőlt részvényárfolyam miatt döntött így. Ehelyett inkább a "homofóbia miatt kialakult toxikus környezetre" hivatkozott.

"Az idei kollekció bemutatása óta olyan fenyegetéseket tapasztaltunk, amelyek hatással vannak csapatunk tagjainak biztonságérzetére és jólétére munka közben. Tekintettel ezekre a változékony körülményekre, kiigazítjuk terveinket, beleértve az olyan elemek eltávolítását, amelyek a legjelentősebb konfrontatív viselkedés középpontjában álltak”

- fogalmazott Cornell, aki nem részletezte, pontosan mely ruhadarabokat távolítják el a polcokról. 

Tomi Lahren befolyásos konzervatív kommentátor kedden azt mondta, hogy a Target hamarosan úgy fog járni, ahogyan a Bud Light sörmárka is járt. Nagyon hasonlóképp fogalmazott Sean Hannity, a Fox News  hírcsatorna sztárműsorvezetője is, aki szerint "a Target rövid időn belül szembesülni fog vele, mi történik, ha a konzervatívok nem vásárolnak a boltjaikban: úgy járnak, mint a Bud Light."

Ahogy arról a Ripost is beszámolt, a Bud Light sör eladásai harmadával zuhantak be, miután a cég egy transznemű médiaszemélyiséggel kötött együttműködést. A jobboldali sörfogyasztók széles körben kritizálták a kampány üzenetét, valamint a sörmárka és a szóban forgó influencer, Dylan Mulvaney közötti együttműködést és bojkottra ösztönözték a Bud Light vásárlóközönségét. A kevesebb, mint két hónapja megjelent kampány óta a Bud Light piaci részesedése megdöbbentő esésnek indult. 

A Bud Lightot gyártó Anheuser-Busch InBev részvényeinek árfolyama 11 százalékkal esett a kampány kezdete óta. A tartós harag a szakértőket is meglepte, a fogyasztói bojkott ugyanis általában nem tart sokáig. "A bojkottokat általában meghirdetik, de igen csekély a hatásuk. Most viszont egyelőre mindenki dühös" – értékelt nemrég az ABC Newsnak Gerald Davis, a Michigan University Graduate School of Business szervezett viselkedéssel foglalkozó professzora.

 és

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek