RETRO RÁDIÓ

Bedőltek egy amerikai óriáscég részvényei, miután LMBTQ-propagandával célozta meg a gyerekeket

Gaál József
Szerző
Gaál József
Létrehozva2023. 05. 26. 22:56
Frissítve2023. 05. 26. 23:00

Nagyon úgy fest, hogy a tengeren túli piacvezető vállalatoknak nem sikerült a Bud Light sörmárka végzetes hibájából tanulnia.

Több mint kilencmilliárd dollárt veszített a piaci értékéből az amerikai Target kiskereskedelmi áruházlánc, miután a vállalat LMBTQ- és transz-barát gyerekruhák dobott piacra,és  a vásárolók egy jelentős része pedig bojkottot hirdetett elenne - írja a New York Post online kiadása. A lap beszámolója szerint a Target részvényei múlt héten még 160 dollárért cseréltek gazdát, jelenleg viszont már kevesebb mint 140 dolláron jegyzik a papírt. Magyarra fordítva ez 12 százalékos árfolyamesést jelent, ami a cég történetének egyik legnagyobb zuhanása. Közvetlenül a botrány kirobbanása után a Target vezérigazgatója még megvédte a gyerekeket célzó LMBTQ-kampányt, a napokban viszont már arról adott tájékoztatást, hogy a leginkább kifogásolható ruhadarabokat eltávolítják boltok polcairól.

 LMBTQ- és transz-barát gyerekruhák a Target üzleteiben (Twitter)

Az elmúlt évek gyakorlatához hasonlóan a Target idén is LMBTQ-barát ruhákat dobott piacra a "meleg büszkeség hónapja" alkalmából. Az idei kollekció viszont annyiban eltért a korábbiaktól, hogy gyerekruhák, köztük LMBTQ-témájú rugdalózók, transzvesztitákat támogató fürdőruhák, valamint "támogasd a transz jövőt" és "transz büszkeség, transz hatalom" feliratú pólók is megjelentek a boltok polcain. Mint később kiderült, ezeket a darabokat egy vállaltan drogfüggő és sátánista-transznemű dizájner tervezte.

Ahogy arra számítani lehetett, a nyíltan gyerekeket célzó LMBTQ-propaganda széleskörű társadalmi felháborodást váltott ki, és a jobboldali érzelmű vásárlók szinte azonnal bojkottot hirdettek a Target ellen. A nagy közösségi oldalakon számtalan konzervatív szervezet és megmondóember adott hangot annak a véleményének, hogy vásárlói oldalról nyomást kell gyakorolni a Targetre, mivel csak így lehet változást elérni a vállalat üzletpolitikájában. Többek közt a Konzervatív Politikai Akció Egyesület (CPAC) is arra szólította fel az üzletláncot, hogy vegye le a kínálatából a gyerekeket célzó az LMBTQ-barát ruhadarabokat.

Brian Cornell, a Target vezérigazgatója kezdetben ugyan megvédte a kifogásolt gyerekruhákat, az elmúlt napokban viszont már arról adott tájékoztatást, hogy a legnagyobb felháborodást kiváltó darabokat eltávolítják a kínálatból. A cégvezető persze még a látszatát is kerülte annak, hogy a sikeres bojkott miatt bedőlt részvényárfolyam miatt döntött így. Ehelyett inkább a "homofóbia miatt kialakult toxikus környezetre" hivatkozott.

"Az idei kollekció bemutatása óta olyan fenyegetéseket tapasztaltunk, amelyek hatással vannak csapatunk tagjainak biztonságérzetére és jólétére munka közben. Tekintettel ezekre a változékony körülményekre, kiigazítjuk terveinket, beleértve az olyan elemek eltávolítását, amelyek a legjelentősebb konfrontatív viselkedés középpontjában álltak”

- fogalmazott Cornell, aki nem részletezte, pontosan mely ruhadarabokat távolítják el a polcokról. 

Tomi Lahren befolyásos konzervatív kommentátor kedden azt mondta, hogy a Target hamarosan úgy fog járni, ahogyan a Bud Light sörmárka is járt. Nagyon hasonlóképp fogalmazott Sean Hannity, a Fox News  hírcsatorna sztárműsorvezetője is, aki szerint "a Target rövid időn belül szembesülni fog vele, mi történik, ha a konzervatívok nem vásárolnak a boltjaikban: úgy járnak, mint a Bud Light."

Ahogy arról a Ripost is beszámolt, a Bud Light sör eladásai harmadával zuhantak be, miután a cég egy transznemű médiaszemélyiséggel kötött együttműködést. A jobboldali sörfogyasztók széles körben kritizálták a kampány üzenetét, valamint a sörmárka és a szóban forgó influencer, Dylan Mulvaney közötti együttműködést és bojkottra ösztönözték a Bud Light vásárlóközönségét. A kevesebb, mint két hónapja megjelent kampány óta a Bud Light piaci részesedése megdöbbentő esésnek indult. 

A Bud Lightot gyártó Anheuser-Busch InBev részvényeinek árfolyama 11 százalékkal esett a kampány kezdete óta. A tartós harag a szakértőket is meglepte, a fogyasztói bojkott ugyanis általában nem tart sokáig. "A bojkottokat általában meghirdetik, de igen csekély a hatásuk. Most viszont egyelőre mindenki dühös" – értékelt nemrég az ABC Newsnak Gerald Davis, a Michigan University Graduate School of Business szervezett viselkedéssel foglalkozó professzora.

 és

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.