tóth gabi
A hálózatlánc és a világmárka között a hirtelen árnövekedés miatt alakult ki súlyos vita.
A német sajtóban megjelent hírek szerint a Coca Cola szeptember elsejével óriási árnövekedést jelentett be, amit az Edeka nevű áruházlánc nem volt hajlandó elfogadni, így előfordult a szinte lehetetlen, a szénsavas üdítő eltűnik az Edeka polcairól.
A Bildnek nyilatkozó szakember elmondta, hogy az elmúlt időben több világmárka is komoly árnövekedést jelentett be, hogy az infláció mellett is tudjon hasznot termelni. Ennek azonban a legnagyobb kárvallottjai maguk a vásárlók.
Az Edeka vezetője szerint az áruházlánc korábban is figyelmeztette a beszállítóit, hogy tartózkodjanak az indokolatlanul magas áremeléstől. Markus Mosa úgy fogalmazott, hogy világosság tették: az élelmiszer az ő boltjaikban nem válhat luxustermékké.