Létrehozva: 2021.12.23.

Német sajtószabadság: Törölték a kínálatból az Russia Today csatornáját

Németország „európai” megoldást választott, és nemes egyszerűséggel ellehetetlenítette a legnagyobb külföldi médiavállalatot, ami olvasottságban és nézettségben is verte a helyi médiumokat.

Az Eutelsat 9В nevű európai műholdszolgáltató szerdán, egyik pillanatról a másokra eltüntette kínálatból a Russia Today (RT) német nyelvű csatornáját, amely így elérhetetlenné vált a német háztartások jelentős részében. Az oroszországi székhelyű médiavállalat közleménye szerint az indoklás nélkül meghozott döntés hátterében Berlin, és a német médiafelügyelet (Medienanstalt Berlin-Brandenburg, MABB) áll, amely törvénytelen eszközökkel „kényszerítette ki” a csatorna részleges ellehetetlenítését – írja az RT angol nyelvű kiadása.

„Nem helyénvaló, ahogy a német médiaszabályozó hatóság túllépi a hatáskörét, és figyelmen kívül hagyja a határokon átnyúló televíziózásról szóló európai egyezményt, és arra kényszeríti megalapozatlan és tényszerűen hibás állításokra hivatkozva az Eutelsatot, hogy távolítsa el az RT DE-t a hordozóiról”

- olvasható a társaság közleményében, melyben jogellenes nyomásgyakorlásnak nevezték a csatorna ellehetetlenítését, továbbá kijelentették, hogy minden lehetséges jogorvoslati lehetőséggel élni fognak a német szabályozó hatósággal szemben. A nézők felé pedig azt jelezték, hogy a történtek ellenére a tartalmaik ugyanúgy hozzáférhetőek online.

A Russia Today (RT) orosz állami médiavállalat logója.

A Russia Today (RT) egyébként még múlt hét csütörtökön indította el Németország-szerte a helyi TV-csatornáját RT DE néven. Bár a médiavállalatnak eddig is volt német nyelvű hírportálja az országban, „az egyre növekvő” helyi közönség már „régóta várta” egy német nyelven sugárzó kábeltévés hírcsatorna elindítását – írta a társáság egy korábbi közleményében.

Az új, német nyelvű csatornán elsősorban hírek, beszélgetős műsorok és dokumentumfilmeket kerülnek műsorra. „Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy megfeleljünk a német nyelvű közönségünk elvárásainak” – mondta Margarita Simonyan, az RT főszerkesztője, .

A Russia Today német nyelvű weboldalát 2014-ben indították el, amely – az interakciók számát tekintve – a legolvasottabbá vált az elmúlt év során a német Facebookozók körében, megelőzve ezzel a német bulvársajtó két zászlóshajóját, a Bild-et és a Der Spiegel-t, valamint a német közszolgálati tévé, a ZDF facebook-oldalát is.

„Úgy találtuk, hogy egyre növekvő németországi közönségünk egyre jobban érdeklődik az RT iránt és boldogok vagyunk, hogy most már nem csak online érhetik el tartalmainkat, hanem a tévén is nézhetnek minket” – fogalmazott az indulás alkalmával Dinara Toktosunova, német RT csatorna produkciós vezetője.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Ötmillió forintot ért Vastag Csaba duettje - videó

origo.hu

Drámai bejelentés: komoly lépésre szánta el magát Oroszország a NATO bővítése miatt

borsonline.hu

„Mokkát soha nem nézek, főleg hogyha benne vagy” – Megfagyott a levegő a TV2 stúdiójában, keményen beszóltak Istenes Lászlónak – Videó

vg.hu

Kínának elege lett a saját széndioxid-kibocsátásból, szigorú lépésről döntött

mindmegette.hu

Ez Rácz Jenő kedvenc süitje - nem hiszed el, milyen pofonegyszerű!

vg.hu

Időjárás: visszatér a fagy március derekára

origo.hu

Bugyiban fotózták Stana Alexandrát

lakaskultura.hu

Trendjelentés 2024-re: különös szempontok jönnek a lakberendezésben

origo.hu

Így csökkentsük felére a kert költségeit ( hirdetés)

ripost.hu

Ennek a 3 csillagjegynek az életét a romantika uralja majd

ripost.hu

Gyanús jelek: szövődmények alakultak ki Katalin hercegnénél?

vg.hu

Hírlevelünk megkönnyíti a befektetői döntéshozatalt, gyorsjelentést nyújt az amerikai, európai és kínai piacokról

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

KÜLFÖLD

Migrációs hátterű fiatalok hónapokon át bántalmaztak szexuálisan egy 12 éves bécsi lányt

KÜLFÖLD

Nyomás alatt a lengyel kormány, a gazdák nem hagyják el a barikádokat

KÜLFÖLD

Afgán "erkölcsőr" gyilkolt meg három nőt Bécsben. A gyanúsított menedékkérőként érkezett Ausztriába

KÜLFÖLD

A dühös gazdák forradalmát a rendőrség sem tudja letörni

KÜLFÖLD

Egy ukrán méregkeverő több mint száz öngyilkossághoz asszisztált Nagy-Britanniában

KÜLFÖLD

Váratlan fordulat az eltűnt maláj gép ügyében, ez jön most

KÜLFÖLD

Dráma a vasútállomáson: elszabadult egy mozdony, nagy sebességgel száguldott

KÜLFÖLD

"Nincs gyógymód" – félrekezelték a tízéves kislányt, agresszív lett a gyógyszerektől