kulcsár edina
Érdekes szabályozást hoztak a világ talán legtúlnépesedettebb országában. A vita elkezdõdött, a reklámgyártók tiltakoznak, van, aki vallási érzékenységre hivatkozik.
Nem úgy, mint Európában, India mindig is küzdött a túlnépesedés ellen. Talán kevesen tudják, de Indira Gandhi első miniszterelnöksége idején (1966-77) egyetlen év alatt 6,2 millió indiai férfit kényszerítettek sterilizációra. Az elsősorban a szegény és hátrányos helyzetű közösségek ellen irányuló kampány során a rendőrök sokszor egész falvakat körbezártak, majd valósággal a műtőbe rángatták a férfiakat. 2013-2014-ben pedig mintegy 4 millió sterilizációt hajtottak végre, férfiakon és nőkön egyaránt.
Éppen ezért érdekes az a friss hír, amely szerint Indiában megtiltják az óvszerek reklámozását a televízióban, este 10 óráig.
Egyes reklámok rosszindulatúak, vulgárisak, szuggesztívek, visszataszítóak és veszélyeztethetik a gyermekek biztonságát
- közölte az Információs és Műsorszolgáltatási Minisztérium.
Voltak tévécsatornák, amelyek ugyanazt az óvszerreklámot esténként többször is sugározták, ami “illetlen” volt a kiskorúakkal szemben.
Félrevezetőnek nevezte a reformot az egyik legnagyobb indiai médiaügynökség vezetője, aki szerint az nem fogja elérni a célját. Rohit Ohri inkább a szexuális élet és a születésszabályozási oktatás bevezetését javasolja a felsőbb osztályokban.
Az ügynökség vezetője azután szólalt meg, miután az egyik reklámjában a kanadai születésű indiai-amerikai színésznő és egykori pornósztár, Sunny Leone is megjelent.
"Ha a Sunny Leone hirdetése sértő, akkor letiltjuk ezt a hirdetést, de akkor sem “szabályozzuk” az óvszer reklámozását" - mondta a The Economic Timesnek.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az említett reklám plakátokon is megjelent és élénk tiltakozást váltott ki az 5 milliós Surat városában. Az egyik helyi vezető szerint a plakát a hinduk vallási érzékenységét sértette.
Forrás: Thehindu.com