BIZARR

Valóra vált horror: „vérfarkassá” változtatta a gyerekeket egy gyógyszer

Az eset Spanyolországban történt, a gyógyszereket kivonták a forgalomból, a gyártó engedélyét pedig felfüggesztették.
  • Szerző: Ripost

Tizenhat babánál „vérfarkas-szindróma” alakult ki Spanyolországban egy szennyezett gyógyszer miatt – írta a Daily Mail. A csecsemők hipertrichózisban szenvednek, vagyis az egész testükön szőr növekszik, miután egy hajhullás elleni gyógyszer, minoxidil került a szervezetükbe egy másik gyógyszerrel. A spanyol gyógyszerfelület a vétkes malagai cég, a Farma-Química Sur SL több termékét is visszavonta.

A csecsemők szennyeződött omeprazolt kaptak, amit alapvetően reflux és emésztési zavarok kezelésére használnak, de valahogy minoxidil került bele. Úgy vették észre, hogy ezzel a gyógyszerrel lehet a gond, hogy mikor abbahagyatták a gyerekekkel a gyógyszer szedését, a szőrnövekedésük is lelassult.

Összesen 30 andalúziai gyógyszertár és 50 tétel lehet érintett a szennyeződésben.

A gyógyszeripari cég működési engedélyét felfüggesztették. Úgy tudni, a hibát egy indiai beszállítójuk okozta. Ha a gyógyszerrel leállnak a csecsemőknél, a hipertrichózis tünetei is eltűnnek.