
Már nem csak késés esetén fizet vissza pénzt a MÁV – ilyen esetekben is jár a kárpótlás!
A vasúttársaság november 1-től az objektív felelősség elvét nemcsak a késésekre, hanem a kocsi-összeállításokra is kiterjeszti. Mutatjuk, mit jelent ez a gyakorlatban és kiknek fizeti vissza a MÁV a jegy árának egy részét!
Már a kimaradó vasúti kocsikért is automatikusan visszafizetik a jegyárat, közölte a MÁV csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt. Pontosan milyen esetekben jár pénzvisszafizetés és hogyan kaphatják meg az utasok? Mutatjuk!

A késési biztosítást nyáron vezette be a MÁV
2025. június 1-óta, ha a buszunk, vonatunk, vagy a HÉV, amin utazunk, 20 percnél nagyobb késéssel fut be a célállomásra, visszajár a belföldi menetjegy árának a fele. Aki online vásárolja meg a jegyét, annak automatikusan visszautalják a pénzt. A bérletesek – ha a 30 napos érvényességi idő alatt legalább 5 alkalommal késést szenvednek el – a következő bérlet árából 10% kedvezményt kapnak. A napijegyekre is a bérletekre érvényes rendszer vonatkozik, azzal a különbséggel, hogy elég egy késés is a 10%-os kedvezményhez. A kedvezmények érvényesítéséhez és a jegyár felének visszatérítéséhez a MÁV+ applikációt ajánlja a vasúttársaság, de személyesen a pénztárakban is lehet ezzel a lehetőséggel élni.
November 1-től a kimaradó vasúti kocsikért is felelősséget vállal a MÁV
A Dunakeszi Járműjavító kényszerű leállása a MÁV-csoportot nehéz helyzetbe hozza.
Vasúti kocsijaink karbantartása lelassult, így hamar kimerül az a tartalékflotta, amelyből a hirtelen műszaki meghibásodás vagy baleset miatt kivont vasúti kocsikat eddig pótolni tudtuk
– indokolta Hegyi Zsolt az újabb pénzvisszafizetési lehetőség bevezetését.
Mikor fizetik vissza a jegy árának egy részét november 1-től?
A késések esetén továbbra is megmarad az 50%-os pénzvisszafizetés, de mostantól akkor is kompenzációt fizet a MÁV, ha például valaki egy bizonyos kocsiba vált jegyet, de az adott kocsi végül nem található meg a szerelvényben.
Mennyit fizet vissza a MÁV a kocsiösszeállítás eltérése esetén?
72 órán belül automatikusan visszaadják a helyjegy árát mindenkinek, akik online felületen vagy applikációban vették a jegyüket, nem kell majd külön igényelni sem. A papíralapú jegyek visszatérítése a késési biztosításhoz hasonlóan
- e-mailes,
- telefonos
- vagy személyes
ügyfélszolgálatokon lesz lehetséges. Nem számít, hogy külső, a MÁV-csoporton kívüli okból következik be a 20 percet meghaladó késés vagy marad ki egy vasúti kocsi a szerelvényből, mindenképpen visszajár a jegyár fele és a helyjegy ára!






