
Még korai feltenni a téligumit, azt viszont már most tudni, milyet nem szabad megvenni!
Idén is számos abroncsot tesztelt le jó alaposan a Német Autóklub, hogy mire beköszönt az igazi tél, már előre tudják az autósok, melyiket érdemes és tilos megvenni. Mutatjuk a 2025-ös téligumiteszt eredményeit!
Az ADAC, vagyis a Német Autóklub 31 téligumit vizsgált meg az idei tesztjén. Volt köztük belépő szintű, alacsony árú modell és prémium abroncs is. Az eredmények pedig egyértelműek: aki az áron spórol, az szinte kivétel nélkül a biztonságon is spórol!

Mit és hogyan teszteltek?
Az ADAC idén 225/40 R18 méretű abroncsokat tesztelt havon, jégen, nedves és száraz aszfalton. Az eredmények alapján mindössze 6 modell kapott jó minősítést, 10 modell kielégítő eredményt ért el, míg a mezőny több mint fele megbukott: 4 gumi elégtelen, 11 pedig gyenge értékelést kapott.
Milyen autókra kell ilyen méretű abroncs?
Többek között az Audi A3-ra, az 1-es BMW-kre, a Dacia Dusterekre, a Mercedes-Benz A-osztályokra, az Opel Astrákra, a Škoda Octaviákra és Volkswagen Golfokra is.
Ez az olcsóság ára
A téligumi teszt legaggasztóbb eredménye, hogy a tizenegy legrosszabbul teljesítő gumiabroncs mindegyike a belépő szintű, olcsóbb gumi volt. Például a CST Medallion Winter WCP1, a Petlas SnowMaster 2 Sport, az Evergreen EW66, a Nankang Winter Activa 4 és a Landsail Winter Lander nem biztosítottak megfelelő tapadást, ami miatt a tesztjármű nagyon gyorsan megcsúszott havon.
Hatalmas a különbség a jó és a rossz abroncs között
Nedves úton, 80 km/h-ról végzett vészfékezés során a legjobb és a legrosszabb abroncs közötti különbség több mint 15 méter volt! Amikor a legjobb abronccsal szerelt tesztautó már állt, a legrosszabb abronccsal felszerelt jármű még mindig közel 46 km/h sebességgel haladt. Ez a 15 méter egy kritikus távolság, amely egy baleset és egy elkerült tragédia közötti különbséget jelentheti!
Akkor mindegyik olcsó téligumi veszélyes is?
Nem feltétlen. Az ADAC két kivételt is talált: a Matador MP93 Nordicca és a Momo W-20 North Pole is kielégítő értékelést kaptak, vagyis ezek az abroncsok elfogadható alternatívát jelenthetnek azoknak, akik ritkán és keveset vezetnek télen.
Középkategóriában már nehezebb mellé lőni
A középkategóriás abroncsok többsége (11-ből 8) ugyancsak kielégítő minősítést ért el a teszten. Ezek az abroncsok (például a Kleber Krisalp HP3, a Nokian Tyres Snowproof P vagy a Uniroyal WinterExpert) jó választások lehetnek, de a szakértők szerint a vásárlás előtt alaposan meg kell vizsgálni a részletes teszteredményeket ahhoz, hogy az abroncs erősségei és gyengeségei tökéletesen illeszkedjenek a személyes vezetési profilunkhoz.
Az összes tesztgyőztes abroncs a prémium kategóriából került ki
A rangsor élére, nem meglepő módon, a prémium kategóriás abroncsok kerültek. Összesen hat modell ért el jó minősítést a teszten, és mindegyik a prémium szegmensből származik. A
- Goodyear UltraGrip Performance 3,
- a Michelin Pilot Alpin 5,
- a Bridgestone Blizzak 6
- és a Dunlop Winter Sport 5 nem bukott el egyetlen tesztkritériumban sem.
A Hankook Winter i*cept evo3 W330 és a Continental WinterContact TS 870 P csak kisebb hiányosságokat mutatott. A teszt összesített győztese így idén a Goodyear UltraGrip Performance 3 lett, főként kimagasló környezetvédelmi teljesítményének köszönhetően.
Fontos megjegyezni, hogy bár minden olyan gumiabroncs, aminek oldalfalán hópehely szimbólum (más néven alpesi szimbólum) található, hivatalosan alkalmas téli használatra, a valós teszteredmények alapján ez a jelölés önmagában nem garantálja a biztonságos vezetést.







