RETRO RÁDIÓ

Még korai feltenni a téligumit, azt viszont már most tudni, milyet nem szabad megvenni!

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2025. 10. 02. 09:30

Idén is számos abroncsot tesztelt le jó alaposan a Német Autóklub, hogy mire beköszönt az igazi tél, már előre tudják az autósok, melyiket érdemes és tilos megvenni. Mutatjuk a 2025-ös téligumiteszt eredményeit!

Az ADAC, vagyis a Német Autóklub 31 téligumit vizsgált meg az idei tesztjén. Volt köztük belépő szintű, alacsony árú modell és prémium abroncs is. Az eredmények pedig egyértelműek: aki az áron spórol, az szinte kivétel nélkül a biztonságon is spórol!

20250925_gumiteszt_szombathely_szp_vn (8), téligumi,
Elkészült a 2025-ös téligumi teszt, mutatjuk az eredményeket / Fotó: Szendi Péter / Mediaworks

Mit és hogyan teszteltek?

Az ADAC idén 225/40 R18 méretű abroncsokat tesztelt havon, jégen, nedves és száraz aszfalton. Az eredmények alapján mindössze 6 modell kapott jó minősítést, 10 modell kielégítő eredményt ért el, míg a mezőny több mint fele megbukott: 4 gumi elégtelen, 11 pedig gyenge értékelést kapott.

Milyen autókra kell ilyen méretű abroncs?

Többek között az Audi A3-ra, az 1-es BMW-kre, a Dacia Dusterekre, a Mercedes-Benz A-osztályokra, az Opel Astrákra, a Škoda Octaviákra és Volkswagen Golfokra is.

Ez az olcsóság ára

A téligumi teszt legaggasztóbb eredménye, hogy a tizenegy legrosszabbul teljesítő gumiabroncs mindegyike a belépő szintű, olcsóbb gumi volt. Például a CST Medallion Winter WCP1, a Petlas SnowMaster 2 Sport, az Evergreen EW66, a Nankang Winter Activa 4 és a Landsail Winter Lander nem biztosítottak megfelelő tapadást, ami miatt a tesztjármű nagyon gyorsan megcsúszott havon.

Hatalmas a különbség a jó és a rossz abroncs között

Nedves úton, 80 km/h-ról végzett vészfékezés során a legjobb és a legrosszabb abroncs közötti különbség több mint 15 méter volt! Amikor a legjobb abronccsal szerelt tesztautó már állt, a legrosszabb abronccsal felszerelt jármű még mindig közel 46 km/h sebességgel haladt. Ez a 15 méter egy kritikus távolság, amely egy baleset és egy elkerült tragédia közötti különbséget jelentheti!

Akkor mindegyik olcsó téligumi veszélyes is?

Nem feltétlen. Az ADAC két kivételt is talált: a Matador MP93 Nordicca és a Momo W-20 North Pole is kielégítő értékelést kaptak, vagyis ezek az abroncsok elfogadható alternatívát jelenthetnek azoknak, akik ritkán és keveset vezetnek télen.

Középkategóriában már nehezebb mellé lőni

A középkategóriás abroncsok többsége (11-ből 8) ugyancsak kielégítő minősítést ért el a teszten. Ezek az abroncsok (például a Kleber Krisalp HP3, a Nokian Tyres Snowproof P vagy a Uniroyal WinterExpert) jó választások lehetnek, de a szakértők szerint a vásárlás előtt alaposan meg kell vizsgálni a részletes teszteredményeket ahhoz, hogy az abroncs erősségei és gyengeségei tökéletesen illeszkedjenek a személyes vezetési profilunkhoz.

Az összes tesztgyőztes abroncs a prémium kategóriából került ki

A rangsor élére, nem meglepő módon, a prémium kategóriás abroncsok kerültek. Összesen hat modell ért el jó minősítést a teszten, és mindegyik a prémium szegmensből származik. A 

  • Goodyear UltraGrip Performance 3, 
  • a Michelin Pilot Alpin 5, 
  • a Bridgestone Blizzak 6
  • és a Dunlop Winter Sport 5 nem bukott el egyetlen tesztkritériumban sem. 

A Hankook Winter i*cept evo3 W330 és a Continental WinterContact TS 870 P csak kisebb hiányosságokat mutatott. A teszt összesített győztese így idén a Goodyear UltraGrip Performance 3 lett, főként kimagasló környezetvédelmi teljesítményének köszönhetően.

Fontos megjegyezni, hogy bár minden olyan gumiabroncs, aminek oldalfalán hópehely szimbólum (más néven alpesi szimbólum) található, hivatalosan alkalmas téli használatra, a valós teszteredmények alapján ez a jelölés önmagában nem garantálja a biztonságos vezetést.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.