időjárás
Még nem késő elkezdeni a felkészülést a nyárra, aminek egyik módja a rendszeres edzőterembe járás. Fitneszbérlet vásárlásakor azonban nem árt néhány dologra odafigyelni, nehogy ráfizetéssel induljon a strandszezon!
A fitneszbérletek és edzőtermi tagságok remek lehetőséget kínálnak az egészséges életmód fenntartására és segítenek felkészülni a strandszezonra is. Mielőtt azonban ilyen bérletet vásárolnánk, tájékozódjunk - többek között ezt tanácsolják a fogyasztóvédők.
A sportolás és az egészséges életmód népszerűsége folyamatosan növekszik. Sokan keresnek hosszútávú megoldásokat és vesznek például edzőtermi tagságot vagy fitneszbérletet, például azért, hogy felkészítsék a testüket a strandszezonra. Ezek a szolgáltatások számos előnnyel járhatnak de fontos, hogy a fogyasztók tisztában legyenek a jogaikkal, és figyelmesen járjanak el a szerződések megkötésekor - hívja fel a figyelmet a fogyasztóvédelmi hatóság blogja, a juzermanuel.hu.
Az egyik legfontosabb lépés a fogyasztóvédők szerint, hogy minden edzőtermi vagy fitneszbérlethez kapcsolódó szerződést alaposan átolvassunk. Gyakran előfordul, hogy a szolgáltatók rejtett költségeket vagy nem egészen világos feltételeket alkalmaznak, amelyek csak a szerződés aláírása után válnak nyilvánvalóvá. Éppen ezért aláírás előtt alaposan nézzük meg a(z)
Ha valami nem világos, kérdezzünk, és mindig kérjünk másolatot a szerződésről!
A fitneszbérletet gyakran előre váltjuk meg. Lehet kapni napi, havi, vagy pár alkalmas bérleteket, de akár egy évre előre is megvásárolhatjuk azt. De mit tehetünk, ha nem tetszik az edzőterem, visszajár a pénz? A szakértők szerint ez termenként változhat, éppen ezért mielőtt valaki bérletet vesz, mindig járjon utána előre a lemondás feltételeinek és a visszatérítés vagy kompenzáció lehetőségeinek.
A szolgáltatás igénybevételéhez nemcsak a szerződéses feltételek, hanem az edzőterem valódi állapota is fontos. Éppen ezért tájékozódjunk előre az edzőterem tisztaságáról, a gépek állapotáról, valamint a személyzetről. Ha a szerződéskötés után úgy érzzük, hogy az edzőterem nem felel meg a várt színvonalnak, vagy a felszereltség nem megfelelő, érdemes erről időben tájékoztatni a szolgáltatót. Ha a bérlet során a szolgáltatás minősége romlik (például a személyi edzők nem elérhetőek, az órák száma csökken, vagy a terem karbantartására nem szentelnek megfelelő figyelmet), akkor ezt jogosan jelezhetjük a szolgáltató felé és jogosan kérhetünk kompenzációt.