időjárás
Orsolya sokkot kapott, amikor hazaért és megtudta, mi történt a családjával. Az édesapját egy ismeretlen nő hívta fel és közölte vele, hogy annál a banknál dolgozik, ahol a férfi a számláját vezeti. Veszélyben van a megtakarítása, mondta neki, amit azonnal menteni kell, utalja át egy másik bankszámlára, amit most nyitottak neki.
Talán mindannyian félünk attól, hogy egyszer velünk is megtörténik az, ami a III. kerületben élő Énekes Orsolyával és családjával. Március 25-én Orsi édesapját egy ismeretlen nő hívta fel, közölte vele, hogy annál a banknál dolgozik, ahol a számláját vezeti és azért keresi, mert valaki el akarja lopni a pénzét. Ám végül kiderült, hogy éppen ez az ismeretlen volt a csaló, aki végül az összes megtakarításukat, azaz 7 millió forintot ellopott a családtól.
Édesapámat felhívta egy nő, aki bankosként mutatkozott be
– kezdte Orsi.
A 79 éves édesapámnak épp annak a banknak a nevében mutatkozott be, ahol a számlája is van. Azt mondta neki, hogy bajban van a megtakarítása, azt látják a banknál, hogy valaki hozzá szeretne férni, így célszerű lenne egy másik, a nevére megnyitott számlára áttenni a pénzét.
Orsi édesapja megijedt és azonnal megtette, amit a „bankos” nő tanácsolt neki.
Apukám katonatiszt volt, jelenleg is dolgozik, vállalkozó. Képben van a világgal, nem ül fel akárkinek, most mégis ez történt…
- mondja szomorúan Orsi.
Ő elhitte, hogy tényleg bajban van a pénze! A nő egy órán keresztül tartotta szóval, míg a számítógép elé nem ültette aput és egy másik számlára át nem utaltatott vele 7 millió forintot.
Mint kiderült, a csaló végig instruálta Orsi édesapját. Elmondta neki, hogyan lépjen be az internetbankba, majd mit írjon be, milyen számlaszámot.
"Amikor elment a 7 millió forint, apu kapott egy SMS-t, hogy a számláján csak 300 ezer forint maradt. Ekkor döbbent rá, hogy átverték. Ekkor értem haza, mondtam, hogy azonnal hívja a rendőrséget. Beszéltünk is a nyomozókkal, akik, bár nagyon kedvesek voltak, nem biztattak sok jóval."
Orsi édesapja a bankba is bement, ahol megdöbbentő dolgot mondtak neki.
"A bank hozzáállása engem felháborított! Apukámnak azt mondták, hogy azt látják, hogy a saját nevére, egy másik számlaszámra utalta át az összeget. Így szerintük nem csalás történt, hanem pénzmozgatás. Mossák kezeiket! Még a másik számlaszámot sem adták ki nekünk… Számomra érthetetlen már az is, hogy a telefonos csaló honnan tudhatta, hogy apu ennél a banknál van!"
Végül fény derült a módszerre is, amit a csalók használtak.
"Egyszerűen azt állították, hogy nyitnak neki egy új számlát, így beíratták vele a saját nevét, de a csalók a saját számlaszámukat adták meg hozzá. Attól függetlenül, hogy nem ez a név tartozott a számlaszámhoz, így is elment rá a 7 millió… Édesapám és mi is nagyon rosszul vagyunk az eset után. Nem tudjuk, mitévők legyünk. Szeretnénk, ha más tanulna az esetből és nem esne ugyanebbe a hibába" - zárta szavait a kétségbeesett nő.
Az esettel kapcsolatban megkerestük a BRFK-t, akik a következőt nyilatkozták:
"A kérdéses ügyben a BRFK egy magánszemély feljelentése alapján rendelt el nyomozást információs rendszer felhasználásával elkövetett csalás bűntett gyanúja miatt, ismeretlen tettes ellen. Az eljárás folyamatban van, a nyomozás érdekeire való tekintettel további információval nem áll módunkban szolgálni" - írták.