kulcsár edina
Egy felmérés szerint a hazai vásárlók költése az akciós időszak alatt akár 160 milliárd forintnyi forgalmat is jelenthet.
Kutatások azt mutatják, hogy a Black Friday-vásárlók átlagosan 195 ezer forint elköltését tervezik az akciós időszak alatt. Ez összesen akár 160 milliárd forintnyi tervezett költést is jelenthet. Pedig egy felmérés szerint is csökken hazánkban a Fekete Péntek iránti érdeklődés, derült ki egy kutatásból, amelyet a PwC készített a MediaMarkt megbízásából – írta meg az Origó. A Black Friday vonzereje a kutatás szerint azért is gyengül, mert a vásárlók egyre tudatosabbá válnak. Bár az akciós árak kereslete továbbra is kiemelkedő, azonban maga a Black Friday már egyre kevésbé bír nagy jelentőséggel.
A kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok körében továbbra is a műszaki cikkek a legnépszerűbbek: a Black Friday-vásárlók közel fele tervez okostelefont, tabletet vagy okosórát venni, és átlagosan 90 ezer forintot költenek erre a kategóriára. A szórakoztató elektronikai termékek – főleg az okostévék – is népszerűek, ahol átlagosan 235 ezer forintos kiadás várható, míg a háztartási gépek iránti érdeklődés 62 százalékot ért el, különösen a kávéfőzők és mosogatógépek esetében.
Összességében a Black Friday során vásárlók átlagosan 195 ezer forint elköltését tervezik az akciós időszak alatt.
A Facebook-oldalunkon megkérdeztük az olvasóinkat: „Te mennyi pénzt szánsz idén Black Friday-re?” A válaszok egy része humoros, más része igencsak beszédes:
Ez az autószerelőmtől, Józsitól is függ!
– írta egy humoros férfi hozzászóló.
Attila viszont úgy gondolja, hogy érdemesebb okosan megválasztani hogy mit veszünk meg ilyenkor.
„Inkább csak átgondoltan, mert az akciós ár sokszor átverésnek tűnik” – jegyezte meg Attila, kritikus hangnemben.
Hát, megkérdezem a barátomat, hogy mennyit költsünk idén. Aztán ha keveselem, amit mond, a többit kialkudom
– írta Fanni, aki úgy néz ki, hogy a párjával dönti el az összeget.
Anna viszont látszik, hogy tudatos a témában, szerinte úgy kellene mindenkinek vásárolnia, ahogy neki. „Akkor vásárolok, amikor szükségem van valamire, amit egyébként is megvennék, hiába a Black Friday” – írta Anna.
Én idén már mindent előre megvettem, nekem ennyi volt a Black Friday
– osztotta meg egy másik tudatos kommentelő.
Szóval a vásárlókon látszik, hogy egyre tudatosabbak, és többnyire olyasmit vásárolnak, amit már amúgy is beszereztek volna, vagy épp a karácsonyi ajándékokat vásárolják meg. A válaszadók felét pedig egész egyszerűen nem érdekli a Black Friday.
Te mit gondolsz? Vásárolsz idén a Black Friday alkalmából? Oszd meg velünk a véleményedet a Facebookon!