INSIDER

SzerzőKN

Létrehozva: 2024.09.12.

Megdöbbentő: így reagált a légitársaság, miután négy óra helyett tíz órát utaztak hazáig a magyarok Egyiptomból

Egy gyerek rosszul lett a Hurghadából Budapestre tartó charter járaton két hete. A gépen 200 magyar utazott Egyiptomból. Több, mint 10 órát utaztak a közel 4 óra helyett, a légitársaság megdöbbentően reagált az ügyre.

Szeptember 1-jén számoltunk be róla, miután a szerkesztőségünket felkereste egy feldúlt utas, hogy több, mint a kétszeresére nőtt a menetidő az Egyiptomból Budapestre tartó Smartwings légitársaság charter járatán. 

Az Egyiptomból hazatérő magyarok több, mint 10 órát utaztak / Fotó: Smartwings (Illusztráció)

200 magyar tartott haza Egyiptomból

Szeptember 1-jén 200 magyar indult haza Hurghadából kora reggel, a gépen azonban rosszul lett, feltételezhetően epilepsziás rohamot kapott egy 8 éves kisfiú, akinek ott nem tudtak megfelelő segítséget nyújtani, ezért orvosi vészhelyzet miatt leszálltak Kairóban. 

 

- tájékoztatta a Ripostot Farkas Attila Ügyvezető Igazgató.

Az utasok több, mint 8 órán át voltak bezárva a repülőbe

Információink szerint miután a gép leszállt Kairóban az utasokat több órán keresztül még mosdóba sem engedték ki a repülőből. Végül a kisfiú a kairói kórházban maradt a szüleivel és hosszas várakozás után a gép felszállt.

- mesélte feldúltan az egyik utas majd hozzátette: a légitársaság mindössze vizet osztott nekik. 

Az utasoknak Krétán is várakozniuk kellett

A korán reggel induló utasok ekkor már közel 10 órája úton voltak, amikor lejárt a személyzet munkaideje, ezért, az Egyiptomból indult gépnek le kellett szállnia Kréta szigetén. Itt szendvicseket osztottak nekik.

- számolt be egy utas. A korán reggel Egyiptomból induló gép végül 19 óra környékén landolt Budapesten az elcsigázott utasokkal

A cseh légitársaságtól nem számíthatnak kártérítésre

 

- közölte a légitársaság.

Íme Smartwings légtársaság teljes reakciója:

"A Smartwings Hungary Kft. 2024. szeptember 1-i, 7O 5299 járatszámú, Hurghada – Budapest útvonalon közlekedő charter járata orvosi vészhelyzet miatt, a kapitány döntése alapján megszakította útját Kairóban. A szóban forgó járatot teljesítő légijármű fedélzetén egy 8 éves gyermek rosszul lett, eszméletét vesztette. A fedélzeten orvos és mentőápoló is tartózkodott, azonban a szakszerű ellátás ellenére a gyermek hosszú ideig nem nyerte vissza eszméletét, így az út megszakítása, valamint a gyermek mielőbbi kórházba történő szállítása életbevágó és elkerülhetetlen volt. Az érvényben lévő adatkezelésre vonatkozó jogszabályok értelmében, további, a gyermek állapotával kapcsolatos felvilágosítást társaságunk nem közölhet. A kapitány az utasokat a kialakult helyzetről folyamatosan tájékoztatta. Tekintettel arra, hogy a személyzet munkaideje időközben lejárt, a repülőgép Kairóból Chaniába folytatta útját, ahol személyzetcsere történt, illetve az utasok részére frissítőket vételeztünk. Mivel a járat késését a légitársaság befolyásán kívül eső rendkívüli körülmény okozta, így a Smartwings Hungary Kft-nek nem áll módjában az utasok kártalanítása. A késés okozta kellemetlenségek miatt elnézést kérünk."

 

 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek