Létrehozva: 2024.09.12.

Megdöbbentő: így reagált a légitársaság, miután négy óra helyett tíz órát utaztak hazáig a magyarok Egyiptomból

Egy gyerek rosszul lett a Hurghadából Budapestre tartó charter járaton két hete. A gépen 200 magyar utazott Egyiptomból. Több, mint 10 órát utaztak a közel 4 óra helyett, a légitársaság megdöbbentően reagált az ügyre.

Szeptember 1-jén számoltunk be róla, miután a szerkesztőségünket felkereste egy feldúlt utas, hogy több, mint a kétszeresére nőtt a menetidő az Egyiptomból Budapestre tartó Smartwings légitársaság charter járatán. 

Az Egyiptomból hazatérő magyarok több, mint 10 órát utaztak / Fotó: Smartwings (Illusztráció)

200 magyar tartott haza Egyiptomból

Szeptember 1-jén 200 magyar indult haza Hurghadából kora reggel, a gépen azonban rosszul lett, feltételezhetően epilepsziás rohamot kapott egy 8 éves kisfiú, akinek ott nem tudtak megfelelő segítséget nyújtani, ezért orvosi vészhelyzet miatt leszálltak Kairóban. 

 

A fedélzeten orvos és mentőápoló is tartózkodott, azonban a szakszerű ellátás ellenére a gyermek hosszú ideig nem nyerte vissza eszméletét, így az út megszakítása, valamint a gyermek mielőbbi kórházba történő szállítása életbevágó és elkerülhetetlen volt. Az érvényben lévő adatkezelésre vonatkozó jogszabályok értelmében, további, a gyermek állapotával kapcsolatos felvilágosítást társaságunk nem közölhet

- tájékoztatta a Ripostot Farkas Attila Ügyvezető Igazgató.

Az utasok több, mint 8 órán át voltak bezárva a repülőbe

Információink szerint miután a gép leszállt Kairóban az utasokat több órán keresztül még mosdóba sem engedték ki a repülőből. Végül a kisfiú a kairói kórházban maradt a szüleivel és hosszas várakozás után a gép felszállt.

Kairóban álltunk körülbelül nyolc órát, úgy, hogy a gépen ültünk. Nem engedtek ki minket dohányozni, de még vécére sem, bent kellett ülnünk a gépben

- mesélte feldúltan az egyik utas majd hozzátette: a légitársaság mindössze vizet osztott nekik. 

Az utasoknak Krétán is várakozniuk kellett

A korán reggel induló utasok ekkor már közel 10 órája úton voltak, amikor lejárt a személyzet munkaideje, ezért, az Egyiptomból indult gépnek le kellett szállnia Kréta szigetén. Itt szendvicseket osztottak nekik.

A szendvics fagyott volt, aztán kiengedtek a várakozóba, ott sem lehetett dohányozni, csak bezártak minket egy aulába, ahonnan egyesével engedtek be bennünket vécére. Aztán kiharcoltuk, hogy mindenkit engedjenek be, mert túl sokan állunk sorba és szomjazunk meg vécére kell mennünk

- számolt be egy utas. A korán reggel Egyiptomból induló gép végül 19 óra környékén landolt Budapesten az elcsigázott utasokkal

A cseh légitársaságtól nem számíthatnak kártérítésre

 

Mivel a járat késését a légitársaság befolyásán kívül eső rendkívüli körülmény okozta, így a Smartwings Hungary Kft-nek nem áll módjában az utasok kártalanítása. A késés okozta kellemetlenségek miatt elnézést kérünk

- közölte a légitársaság.

Íme Smartwings légtársaság teljes reakciója:

"A Smartwings Hungary Kft. 2024. szeptember 1-i, 7O 5299 járatszámú, Hurghada – Budapest útvonalon közlekedő charter járata orvosi vészhelyzet miatt, a kapitány döntése alapján megszakította útját Kairóban. A szóban forgó járatot teljesítő légijármű fedélzetén egy 8 éves gyermek rosszul lett, eszméletét vesztette. A fedélzeten orvos és mentőápoló is tartózkodott, azonban a szakszerű ellátás ellenére a gyermek hosszú ideig nem nyerte vissza eszméletét, így az út megszakítása, valamint a gyermek mielőbbi kórházba történő szállítása életbevágó és elkerülhetetlen volt. Az érvényben lévő adatkezelésre vonatkozó jogszabályok értelmében, további, a gyermek állapotával kapcsolatos felvilágosítást társaságunk nem közölhet. A kapitány az utasokat a kialakult helyzetről folyamatosan tájékoztatta. Tekintettel arra, hogy a személyzet munkaideje időközben lejárt, a repülőgép Kairóból Chaniába folytatta útját, ahol személyzetcsere történt, illetve az utasok részére frissítőket vételeztünk. Mivel a járat késését a légitársaság befolyásán kívül eső rendkívüli körülmény okozta, így a Smartwings Hungary Kft-nek nem áll módjában az utasok kártalanítása. A késés okozta kellemetlenségek miatt elnézést kérünk."

 

 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek