Orbán Viktor a kötcsei beszéd előtt: "Gazdasági sikert a gazdasági semlegesség hoz"

INSIDER
Létrehozva: 2024.07.20.

Életveszélyes így közlekedni, mégsem büntetik - Gyakran okoz balesetet a téli gumi nyáron

A német autóklub tesztjei bizonyítják, hogy óriási felelőtlenség nyáron a téli abroncsokkal kocsikázni. Akár életveszélyes is lehet, ha így közlekedsz!

Egy átlag autósnak évente kétszer kellene gumit cseréltetnie a járművén. Ez sokaknak időigényes és drága procedúra is egyben, így aztán az autósok nem elhanyagolható hányada azon spórol pénzt és időt, hogy nyáron is téli gumit használ. Ez – szemben a télen kötelező téli gumival – megengedett ugyan, de a német autóklub honlapján közzétett teszteredmények szerint egyáltalán nem jó ötlet, ugyanis életveszélyes is lehet!

életveszélyes a téli gumi nyáron
A téli gumik fennhagyása nyáron életveszélyes is lehet - derült ki a német autóklub tesztjeiből. Mégsem büntetik, ha valaki így közlekedik. / Fotó: Karolina Kaboompics / Pexels (illusztráció)

Míg a sofőröket jogszabály kötelezi arra, hogy 7 Celsius fokos hőmérséklet alatt téli abroncsokat szereltessenek fel és komoly pénzbírság jár ennek elmulasztásáért, addig nyáron szankciók nélkül folytathatják ezek használatát. Pedig a német autóklub tesztjei is bizonyították, hogy a téli abroncsokkal a nyári hőségben jelentősen megnő a féktáv, emellett pedig érezhetően romlik az autó kezelhetősége is – derül ki az ADAC honlapjáról.

A téli autógumik sajátossága, hogy a futófelület sokkal inkább bordázott, így biztosítva a megfelelő tapadást havas és csúszós körülmények között is. Emellett ezek a „papucsok” a nyári abroncsoknál sokkal puhább gumiból készülnek azért, hogy mínusz Celsius fokok közepette is megfelelő menetstabilitást és a rövid féktávot eredményezzenek.

Hogy tesztelje a két abroncstípus közötti különbséget, a német autóklub speciális gumi-összehasonlító tesztet végzett: három eltérő futófelületi mélységű téli abroncsmodellt hasonlítottak össze egy nyári abronccsal. Az eredmény elképesztő: a tesztek szerint kánikulában, száraz aszfalton akár 16 méterrel is megnőhet egy 100 km/h-ról állóra történő fékezés féktávja téli gumival. Kiderült továbbá az is, hogy minél nagyobb a téli gumi profilmélysége és minél magasabb a hőmérséklet, annál jobban nő a féktáv.

Vagyis nem jó ötlet nyáron téli gumival autózni, mert a magas hőmérsékletben a téli gumikon olyan gyengeségek mutatkoznak, amelyek akár életveszélyessé is válhatnak. Sajnos a hazai utakon is történt már olyan súlyos baleset, amelyben a balesetet okozó jármű téli abroncsokkal közlekedett nyári körülmények között.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek