kulcsár edina
Újabb 6 intézmény kapott modern, 21. századi, digitális tantermet, melyekkel együtt immár 40 iskola tanulói élvezhetik a High Tech Suli Program előnyeit. Az innovatív eszközökkel felszerelt terembe öröm bemenni, hiszen itt a tanulás minden perce igazi élmény.
Minden eddiginél több, összesen 127 iskolai alapítvány pályázott az év elején meghirdetett, 240 millió forint összértékű támogatásra. A nyerteseknek a Mészáros Csoport által létrehozott High-Tech Suli Program keretében egy modern, 21. századi digitális tanterem kialakítására és a hozzá kapcsolódó szakmai program megvalósítására nyílik lehetősége. Idén a pályázók közül 6 iskola csatlakozhatott a High-Tech Suli közösségéhez, így immár 40 intézmény, köztük 4 határon túli iskola is élvezheti az innovatív program előnyeit.
Június 13-án csütörtökön ünnepélyes keretek között átadták a Józsefvárosi Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézet és Általános Iskola High-Tech Sulis osztálytermét, ahol Dr. Várkonyi Andrea az Alapítvány az Innovatív Oktatásért kuratóriumi elnöke mesélt a High-Tech Suli Programról.
A célunk minden évben az, hogy azokat az iskolákat válasszuk ki, ahol a pályázat alapján azt látjuk, hogy a legsokoldalúbban, a leginnovatívabb módon tudják ezt a támogatást a pedagógusok a gyerekek javára felhasználni, vagyis a legnagyobbra tudják nyitni a Hig-Tech terem ajtaját
— magyarázza a kuratóriumi elnök, aki azt is elárulja: az alapítvány eddig 1-1,5 milliárd forintot fektetett a programba, mely meg is hozta a várt eredményt, ugyanis ma már nemzetközi robotika verseny győztesek is vannak azok között a diákok között, akik Hight-Tech Suliba járnak.
A gyerekek ezekben a tantermekben különböző tudományterületekkel kapcsolatos tudást szerezhetnek meg gyakorlati módon, ami által a tanulás igazi élménnyé válik számukra. A High-Tech Sulis termekben üdítő jelenség — a hagyományos termekkel ellentétben —, hogy a gyerekek nem akarnak kijönni a tanóráról.
Horváth Ádám, a High-Tech Suli Program szakmai vezetője szerint, habár számos high-tech eszközt kapnak az iskolák, a fejlesztés középpontjában mégis a tanuló és a tanár kapcsolata, az együttműködés hatékonyabbá tétele, a differenciálás támogatása és a készségfejlesztés áll, így a termeket is úgy alakították ki, hogy azok segítsék a közös gondolkodást. Dr. Várkonyi Andrea szerint a józsefvárosi intézmény kiemelt fontosságú, ugyanis az intézményben sajátos nevelési igényű gyermekek tanulnak, akik számára különösen fontos az élménypedagógia és az esélyteremtés.
A pályázat mottója az, hogy minden gyerek egy önálló galaxis. Azt gondolom, hogy ez rájuk még inkább igaz
— fűzi tovább szavait a kuratóriumi elnök. Jenei Andrea, az intézmény főigazgatója szerint a digitális tanterem kialakításával az enyhén értelmi fogyatékos tanulók munkavállalási, az ép intellektusú tanulók továbbtanulási esélyei is megsokszorozódnak. Dr. Várkonyi Andrea szerint a programnak különleges közösségformáló ereje van, Hig-Tech Sulisnak lenni, menő dolog. A program nem ér véget a digitális eszközök átadásával, ugyanis az alapítvány a pedagógusoknak konferenciákat, módszertani továbbképzéseket, a gyerekeknek pedig táborokat, programokat szervez, nem beszélve arról, hogy még az eszközök karbantartásának költségeit is finanszírozza.
Az elkövetkezendő hetekben újabb digitális tantermet adnak át: a szegedi Gregor József Általános Iskolában vehetik át az iskola diákjai és vezetősége a digitális eszközökkel felszerelt, készségfejlesztő termet. Az év folyamán további négy iskolában történik majd hasonló fejlesztés: a Cecei Általános Iskola, a Csopaki Református Általános Iskola, a Herceghalmi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, valamint a Monori Jászai Mari Általános Iskola diákjai próbálhatják ki hamarosan a technika vívmányait.