
Mintegy 100 ezer ember kaphat vissza pénzt ettől a cégtől: te köztük vagy?
A Gazdasági Versenyhivatal arra kötelezte az egyik legnagyobb jegyértékesítő oldalt, hogy fizessen vissza pénzt a korábban nálunk vásárlóknak. Mutatjuk kik és mennyi pénzt kaphatnak vissza!
Több mint 80.000 fogyasztó kaphat kompenzációt az Eventim jegyértékesítő portáltól a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásának köszönhetően. Azért kötelezték erre a céget, mert a vásárlási folyamat során nem tájékoztatták kellő időben a fogyasztókat bizonyos költségekről. Ki és mennyi pénzt kaphat vissza? Mutatjuk!

Mi volt a hatóság baja a jegyértékesítő oldallal?
Rejtett költségekkel befolyásolhatja a fogyasztókat az egyik legismertebb jegyértékesítő oldal-adta hírül még 2023 májusában a GVH, akik akkor vizsgálatot is indítottak az Eventim hazai üzemeltetőjével szemben. A weboldaluk ugyanis egyes költségekről (pl. kezelési, szállítási) feltételezhetően csak a jegyek kosárba helyezését, illetve regisztrációt követően tájékoztatták a felhasználókat.
Ez derült ki a versenyhivatal vizsgálata közben
A GVH az eljárás során feltárta, hogy a vállalkozás az online jegyértékesítés során úgynevezett csepegtető árazást alkalmazott. Vagyis egyes díjelemekről – elsősorban kezelési költség, szállítási, illetve átvételi díj – valóban hiányosan vagy nem kellő időben tájékoztatta vásárlókat. Az online kereskedelmi platformokon a vásárlási folyamat során csepegtetve megjelenő, vagy csak a fizetési folyamat végén előbukkanó, rejtett költségek sötét mintázatoknak minősülnek és tiltottak az EU-n belül. Éppen ezért döntöttek arról, hogy aki a közelmúltban vett ezen a portálon jegyet, annak visszajár valamennyi pénz!
Kinek és mekkora kompenzáció jár?
A cég az eljárás során együttműködő volt a GVH-val, elismerte a jogsértést és vállalta a jogsértéssel érintett fogyasztók kompenzálását. Ennek keretében
- aki 2022. január 1. és 2023. február 2. között bármilyen jegyet vett az Eventim portálon,
- az fejenként 700 forintot kap vissza.
Ez az összeg megegyezik a kérdéses időszakban vásárlásonként felszámított rejtett kezelési költség összegével. Az így vállalt kompenzációs csomag összesen mintegy 80.000-120.000 fogyasztót érinthet és annak teljes értéke 70 millió forintnál is magasabb lehet.
Hogy juthatnak a vásárlók a pénzükhöz?
A GVH felhívja az érintett fogyasztók figyelmét, hogy a vállalkozás csak akkor tudja majd kifizetni a kompenzációt, ha az általa a közeljövőben e-mailben megkeresett korábbi vásárlók vissza fognak jelezni, és nyilatkoznak arról, milyen bankszámlára kérik a kifizetést.
Mire figyeljünk online jegyvásárlás közben?
- A GVH azt javasolja, hogy gondoljuk át, elég időt fordítottunk-e az online jegyértékesítő oldal általános szerződési feltételeinek, adatvédelmi rendelkezéseinek az áttanulmányozására?
- A kizárólag idegen nyelven megjelenített szabályzatokat értjük-e?
- Van-e lehetőség magyar nyelvű ügyintézésre egy adott oldalon?
- Utánajártunk-e, hogy esetleg más online jegyértékesítő oldalak kínálatában ugyanaz a jegy milyen áron érhető el?
- Tájékozódtunk-e a szerződéstől való elállásnak a feltételeiről, a jogorvoslati lehetőségekről?
- A hirdetésben feltüntetik-e a jegyáron felül fizetendő tételeket (pl. kezelési költség, foglalási díj és ÁFA), vagy inkább eldugják az apró betűs részbe?






