RETRO RÁDIÓ

Döbbenet! Ennyi sört ivott meg egyetlen magyar 2023-ban, idén pedig itt az Eb!

Létrehozva2024. 05. 12. 21:30

Itt a nyár, kinyitottak a teraszok, nemsokára Foci Eb és olimpia! Mi más lehetne a kísérő itala ezeknek a rendezvényeknek, ha nem a sör? Pláne, hogy idén a magyaroknak is lehet szurkolni az Eb-n! De vajon mennyit fogyasztunk mi ebből a nedűből?

Ha meghalljuk azt a szót, hogy sör, akkor a németek és a csehek jutnak elsőként az eszünkbe. Pedig az utóbbi harminc évben a magyar sörgyártás is a világ élvonalában van. A Ripost utánajárt, mennyi fogy a nyár egyik slágeritalából, a sörből! 

 A sörözés nagyon jó társasági esemény Forrás: Pexels(Illusztráció)

A magyar sörnek nincsen párja. Ezt igazolja, hogy egyre több hazai sörfőzde szerez Európa legrangosabb szakmai sörversenyein díjakat. Prágában vagy Dublinban is több magyar kézműves sörfőzde került a világ három legjobb söreinek klubjába. A sörfogyasztás reneszánszát éli hazánkban, egyre több sör fogy. Tavaly az egy főre jutó fogyasztás meghaladta a 2022. évi 68 litert. A magyar sörpiac a Covid előtti időszakban a csúcson volt 6,29 millió hektoliterrel. A sörgyárak azóta ehhez az időszakhoz mérik a fogyasztást. Két évvel ezelőtt ez az érték visszaesett 5,4 millió hektoliterre. Tavaly óta viszont a kis, hazai kézműves sörök egyre nagyobb teret hódítanak saját készítésű, különleges söreikkel.

Miért jó a sör?

Nem is gondolnánk, hogy a sör milyen tápláló, mivel a B-vitamin, a kalcium és az antioxidáns-tartalma jótékony hatással van a szervezetre. A mérsékelt fogyasztás csökkenti a szívroham és a stroke kockázatát, ráadásul stresszoldó hatású. Nemcsak a krónikus gyulladásokat csökkenti, hanem a 2-es típusú diabétesz kialakulását is. Ennek a maláta alapú italnak számos jótékony hatása is van, ha nem viszik túlzásba a fogyasztását és nyári melegben nincsen jobb egy pohár jó hideg sörnél.

Egy jó meccs elképzelhetetlen sör nélkül  Fotó: Pexel (illusztráció)

A sörfogyasztás és a futball

Nincsen focimeccs sör nélkül, mondják a nagy focirajongók és igazuk is van. Idén június 14 - július 14 között tartják a Futball Európa Bajnokságot, amin a magyar válogatott is szerepel. És a jó meccsek növelik a sörfogyasztást a szabadtéri nagy képernyős vetítéseken és a sörteraszokon. A top 5 piaci szereplő, a Dreher, a Borsodi, a Heineken Hungária, a Carlsberg és a Pécsi Sörfőzde várakozással tekintenek a nyár elé, mivel eddig prémiumkategóriás söreikből 15 millió palackkal több fogyott tavalyhoz képest. Az elmúlt években nőtt a jó minőségű prémium kategóriájú sörök eladása, 2022-ben már 30 százalékot ebből a típusból adtak el. A dobozos sörök piaca is növekszik, a teljes forgalom 69 százalékát adják. Egyre nagyobb a kereslet az alacsonyabb alkoholtartalmú és ízesített sörök iránt, a frissítő hatásuk miatt. Az alkoholmentes sörök forgalma 25-40 százalékkal nőtt. 

Jó idő jó sörfogyasztás, rossz idő rossz fogyasztás?

Így leegyszerűsítve igaz. Az időjárás nagyon befolyásolja a sörök forgalmát a nyári időszakban. Ahogyan a fogyasztás helye is, mert nyitnak a teraszok a jó idő közeledtével. Egyre többen fogyasztanak prémiumsört és óriási a választék. A kánikulában pedig a jó hideg, csapolt sör jelenti a megváltást egy árnyékos teraszon. De a baráti társaságok vagy összejövetelek is nagyon sörbarátok tudnak lenni, ami szintén segíti a sörgyártóknál a forgalom növekedését.

Nagyon jó nyári, szabadtéri program a sörözés Fotó: Pexel (illusztráció)

Férfiak vagy nők isznak sört?

Amióta a sörök minősége javult és a választék is bővült, azóta a nők is szívesebben fogyasztják ezt az egyre kevésbé keserű és színesebb ízvilágú italt. A gyümölcsös ízesítés mellett az alkoholmentes sörök széles palettája egyre bővül. A fiatalabb fogyasztók is szívesen fogyasztanak sört, ami tovább javítja a kilátásokat. Ez sok, kézműves sörműhely kísérletező kedvének köszönhető, akik szinte minden évben új itallal lépnek a piacra. Így hát a nyár elmaradhatatlan hűsítő itala továbbra is a sör, akármilyen ízvilágban is.

 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.