tóth gabi
Több száz olyan termék van, amelyek a közelmúltban egyszerűen összementek. A többségüknek az ára természetesen semmivel sem lett olcsóbb, sőt...
Márciustól új időszámítás kezdődik a multik életében, már nem verhetik át a vásárlókat kedvük és kényük szerint. A kormány döntése értelmében ugyanis a gyártóknak ettől a hónaptól kötelező jelezniük, ha a termékük összement a korábbiakhoz képest. A kiindulási pontot a termék 2020. január 1. és 2023. július 1. közötti kiszerelése jelenti majd, ha ehhez képest változás történik.
Jó hír ráadásul, hogy a vásárlók online is nyomon követhetik pár kattintással, hogy mely termékek azok, amelyek összezsugorodtak...
A NÉBIH honlapján napi rendszerességgel frissítik azt az adatbázist, amelynek köszönhetően akár te is megnézheted, hogy az általad kedvelt termék még mindig a régi kiszerelésben kapható-e.
A boltokban is lesz erről tájékoztató! Annak sem kell azonban aggódnia, aki nem használ napi rendszerességgel internetet. Március elsejétől ugyanis az 1 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező élelmiszerkereskedők kötelesek figyelemfelhívó tájékoztatással jelezni vásárlóik számára, ha az általuk árusított, előrecsomagolt termékek kiszerelése – különösen tömege vagy térfogata – a fentebb jelzett időponthoz dátumhoz képest csökkent.
Bejelentő cégnév: Kuntej Zrt.
Korábbi termékméret: 500 g
Új, csökkentett termékméret: 400 g
Bejelentő cégnév: KOTÁNYI Hungária Kft.
Korábbi termékméret: 20 g
Új, csökkentett termékméret: 16 g
Bejelentő cégnév: Unilever Mo. Kft.
Korábbi termékméret: 120 ml
Új, csökkentett termékméret: 110 ml
Bejelentő cégnév: Bonduelle Central Europe Kft.
Korábbi termékméret: 170 g
Új, csökkentett termékméret: 150 g
Bejelentő cégnév: Mondelez Hungária Kft.
Korábbi termékméret: 180 g
Új, csökkentett termékméret: 150 g
Bejelentő cégnév: Kerekes Kft.
Korábbi termékméret: 130 lap
Új, csökkentett termékméret: 100 lap
Bejelentő cégnév: Haleon Hungary Kft.
Korábbi termékméret: 100 ml
Új, csökkentett termékméret: 75 ml
A Ripost korábban utánajárt annak, hogy melyek a multik által használt leggyakoribb trükkök. Abban a cikkünkben bemutattuk a top 5 trükköt, amivel a leggyakrabban és a legkönnyebben tudják átejteni a vásárlókat:
1, Mennyiségi hullámvasút
A multik nemcsak Magyarországon, hanem más országokban is mindent megtesznek a minél nagyobb profit elérése érdekében. A német Bild példaként említi az egyik legnépszerűbb csipszmárkát, a Pringlest. Az elmúlt években 200, 170, 195, 180, 165, 190 és 185 grammos kiszerelésben is elérhető volt. A mérettől függetlenül az ár soha nem csökkent, éppen ellenkezőleg, 2006 óta 90 százalékkal vagyis majdnem a duplájára nőtt az ára.
2, Használj többet!
Annak érdekében, hogy egy-egy termék minél hamarabb elfogyjon, előfordulhat, hogy a hátoldalon feltüntetett ajánlást megváltoztatják. Szirupoknál, szörpöknél, koncentrátumoknál érdemes ezeket figyelni. A lényeg, hogy ugyanannyi folyadékhoz több koncentrátumot javasolnak, így a termék hamarabb elfogy, azaz a vevő hamarabb kell, hogy újat vásároljon belőle.
3, Új név, régi recept
A régi 7days kétszersültek is jócskán megdrágultak. Igaz, már más néven. Németországban 2023 óta már TUC név alatt érhető el ugyanazon recept és kiszerelés alapján a közkedvelt kétszersült. Az ára azonban több mint a duplájára nőtt. A változás az új brand miatt nem tűnt fel szinte senkinek.
4, Változó kiszerelések
Különböző boltokban, különböző kiszerelésekben árulnak termékeket. Erre jó példa a Coca Cola. Van belőle 0,33L, 0,5L, 1L, 1,25L, 1,75L, 2L és 2,225 liter is. Az ember nehezen tudja megjegyezni, hogy melyik boltban éppen melyik kiszerelés mennyibe kerül. Ez jó lehetőség a trükkös árképzésre.
5, Silányabb alapanyagok
Vannak olyan gyártók is, akik az idő előrehaladtával silányítanak a termékük minőségén. Erre a leginkább bevált módszer, hogy növelik a víz mennyiségét egy adott termékben, miközben egy drágább összetevőt csökkentenek benne.