RETRO RÁDIÓ

Színt vallottak a multik, ezek a termékek zsugorodtak össze a boltokban

WM
Szerző
WM
Létrehozva2024. 03. 05. 05:00
Frissítve2024. 03. 05. 08:02

Több száz olyan termék van, amelyek a közelmúltban egyszerűen összementek. A többségüknek az ára természetesen semmivel sem lett olcsóbb, sőt...

Márciustól új időszámítás kezdődik a multik életében, már nem verhetik át a vásárlókat kedvük és kényük szerint. A kormány döntése értelmében ugyanis a gyártóknak ettől a hónaptól kötelező jelezniük, ha a termékük összement a korábbiakhoz képest. A kiindulási pontot a termék 2020. január 1. és 2023. július 1. közötti kiszerelése jelenti majd, ha ehhez képest változás történik. 

vásárlás 
bolt
üzlet
élelmiszer
A kormány célja, hogy az intézkedésen keresztül felhívja a vásárlók figyelmét a kiszerelési mennyiség változására, ezáltal segítse a tudatos és körültekintőbb döntést. Fotó: wavebreakmedia

Jó hír ráadásul, hogy a vásárlók online is nyomon követhetik pár kattintással, hogy mely termékek azok, amelyek összezsugorodtak...

Naponta frissülő adatbázis

A NÉBIH honlapján napi rendszerességgel frissítik azt az adatbázist, amelynek köszönhetően akár te is megnézheted, hogy az általad kedvelt termék még mindig a régi kiszerelésben kapható-e.

A boltokban is lesz erről tájékoztató! Annak sem kell azonban aggódnia, aki nem használ napi rendszerességgel internetet. Március elsejétől ugyanis az 1 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező élelmiszerkereskedők kötelesek figyelemfelhívó tájékoztatással jelezni vásárlóik számára, ha az általuk árusított, előrecsomagolt termékek kiszerelése – különösen tömege vagy térfogata – a fentebb jelzett időponthoz dátumhoz képest csökkent. 

Konkrét termékek, amelyek összementek

  • Sissy félzsíros rögös túró

Bejelentő cégnév: Kuntej Zrt.
Korábbi termékméret: 500 g
Új, csökkentett termékméret: 400 g

  • HORVÁTH ROZI Fahéj őrölt

Bejelentő cégnév: KOTÁNYI Hungária Kft.
Korábbi termékméret: 20 g
Új, csökkentett termékméret: 16 g

  • Magnum jégkrém

Bejelentő cégnév: Unilever Mo. Kft.
Korábbi termékméret: 120 ml
Új, csökkentett termékméret: 110 ml

  • Bonduelle Créatif Mexico zöldségkeverék

Bejelentő cégnév: Bonduelle Central Europe Kft.
Korábbi termékméret: 170 g
Új, csökkentett termékméret: 150 g

  • Győri Édes eredeti 150g

Bejelentő cégnév: Mondelez Hungária Kft.
Korábbi termékméret: 180 g
Új, csökkentett termékméret: 150 g

  • Toalettpapír Privát 24 tek 2r Softilla FIX

Bejelentő cégnév: Kerekes Kft.
Korábbi termékméret: 130 lap
Új, csökkentett termékméret: 100 lap

  • Aquafresh Fresh&Minty fogkrém 75 ml

Bejelentő cégnév: Haleon Hungary Kft.
Korábbi termékméret: 100 ml
Új, csökkentett termékméret: 75 ml

Máshogy is trükköznek a multik

A Ripost korábban utánajárt annak, hogy melyek a multik által használt leggyakoribb trükkök. Abban a cikkünkben bemutattuk a top 5 trükköt, amivel a leggyakrabban és a legkönnyebben tudják átejteni a vásárlókat:  

1, Mennyiségi hullámvasút

A multik nemcsak Magyarországon, hanem más országokban is mindent megtesznek a minél nagyobb profit elérése érdekében. A német Bild példaként említi az egyik legnépszerűbb csipszmárkát, a Pringlest. Az elmúlt években 200, 170, 195, 180, 165, 190 és 185 grammos kiszerelésben is elérhető volt. A mérettől függetlenül az ár soha nem csökkent, éppen ellenkezőleg, 2006 óta 90 százalékkal vagyis majdnem a duplájára nőtt az ára. 

2, Használj többet!

Annak érdekében, hogy egy-egy termék minél hamarabb elfogyjon, előfordulhat, hogy a hátoldalon feltüntetett ajánlást megváltoztatják. Szirupoknál, szörpöknél, koncentrátumoknál érdemes ezeket figyelni. A lényeg, hogy ugyanannyi folyadékhoz több koncentrátumot javasolnak, így a termék hamarabb elfogy, azaz a vevő hamarabb kell, hogy újat vásároljon belőle.

3, Új név, régi recept

A régi 7days kétszersültek is jócskán megdrágultak. Igaz, már más néven. Németországban 2023 óta már TUC név alatt érhető el ugyanazon recept és kiszerelés alapján a közkedvelt kétszersült. Az ára azonban több mint a duplájára nőtt. A változás az új brand miatt nem tűnt fel szinte senkinek. 

4,  Változó kiszerelések

Különböző boltokban, különböző kiszerelésekben árulnak termékeket. Erre jó példa a Coca Cola. Van belőle 0,33L, 0,5L, 1L, 1,25L, 1,75L, 2L és 2,225 liter is. Az ember nehezen tudja megjegyezni, hogy melyik boltban éppen melyik kiszerelés mennyibe kerül. Ez jó lehetőség a trükkös árképzésre. 

5, Silányabb alapanyagok

Vannak olyan gyártók is, akik az idő előrehaladtával silányítanak a termékük minőségén.  Erre a leginkább bevált módszer, hogy növelik a víz mennyiségét egy adott termékben, miközben egy drágább összetevőt csökkentenek benne. 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.