tóth gabi
Könnyen lehet, hogy a K&H után több bank is a mobilba költözteti a SZÉP-kártyát. Az érintéses mobiltárcás fizetések ugyanis egyre népszerűbbek.
Manapság az emberek nagy része már nem készpénzzel fizet a boltokban, hanem kártyával, sőt egyre nő azok száma is, akik a mobiljukba költöztetik a bankkártyát, így a telefonnal már fizetni is tudnak. A SZÉP-kártya szolgáltatók közül elsőként a K&H tette elérhetővé még novemberben, hogy a juttatást digitálisan, azaz érintésmentes terminálnál és okoseszközös fizetésnél is használni lehessen.
Mint a Ripost korábban beszámolt róla, még tavaly június végén ismertette Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a kormány legújabb gazdaságvédelmi akciótervét, aminek egyik eleme az, hogy megemelték a SZÉP kártyára utalható összeghatárt és augusztus 1-től lehetővé tették, hogy ebből a pénzből hideg élelmiszert is lehessen vásárolni december 31-ig. Arról, hogy kinek mennyi pénzt utalnak a kártyára, a munkáltatók döntenek.
Jó hír, hogy a SZÉP kártya elfogadóhelyek száma is nőtt tavaly: egy hónap alatt 380 új üzlet csatlakozott a rendszerhez K&H elfogadóhelyként, így azok száma országosan már megközelíti a 41 ezret. A kártyabirtokosok száma is szemmel láthatóan növekedett. Mindez azt mutatja, hogy a kormány döntése helyes volt és elérte a célját, mintegy 2,5 millió állampolgár megélhetését tette könnyebbé. Emellett a SZÉP kártyákon biztosított juttatások jóval kedvezőbben adóznak, tehát a munkáltatók számára is előnyös.
Most, hogy a K&H Bank az elfogadóhelyek 15 százalékán biztosítja a telefonos fizetés lehetőségét, több bank is mérlegelni fogja, hogy digitalizálja-e a SZÉP-kártyát.
Az economix.hu megkeresésére az OTP, illetve az MBH Bank is azt közölte, hogy megvizsgálja és fontolóra veszi a kérdést. A lap azt írja, hogy jelenleg már több mint 1,7 millió kártya van mobiltárcába regisztrálva itthon, a technológia az utóbbi 2-3 évben vált igazán népszerűvé. 2022-es a legfrissebb adat a mobilfizetések összegéről. Eszerint több mint 200 millió forintot költöttek „telefonnal” a magyarok. Ez alapján elmondható, a felnőtt lakosság közel negyede használja a telefonos érintéses fizetést. Ők, ha rendelkeznek SZÉP-kártyával, valószínűleg szívesen váltanának digitális megoldásra.