tóth gabi
Traktorfelvonulásokkal, útblokádokkal, vasútleállással indult a január Németországban. És jön az újabb tiltakozási hullám. Súlyos ellátási problémák lehetnek az országban.
Folytatódnak a németországi tüntetések. A gazdák nem hagyják, hogy a kormány elvegye tőlük a mezőgazdasági dízelre eddig kapott adókedvezményt, a mozdonyvezetők béremelést és négynapos munkahetet követelnek. Borítékolható a közlekedési káosz, a gazdaság is mélyütést kap.
A Német Gazdaszövetség elnöke, Joachim Rukwied bejelentette, hogy továbbra is harcolni fognak a megfelelő megoldásért a mezőgazdasági dízel esetében, és ezért újabb országos tiltakozásokat szerveznek -írják a német lapok.
A Német Mozdonyvezetők Szakszervezete (GDL) pedig ismét munkabeszüntetésre szólítja fel tagjait, a korábbi háromnapos év eleji leállást most hatnapos sztrájk követi. A DB Cargo, vagyis a teherfuvarozás alkalmazottjai kedd 18 órától lépnek sztrájkba, ezt követően szerda hajnali 2 órától a Deutsche Bahnon leáll az utasforgalom. A mozdonyvezetők sztrájkja a tervek szerint január 29-én, hétfőn 18 órakor ér véget a Tagesschau értesülése szerint.
Az elemzők úgy látják, hogy komoly ellátási gondok lehetnek az országban, mert a vonatok leállása miatt a nyersanyagok, fűtőanyagok, további feldolgozásra váró termékek nem, vagy csak késve érkeznek meg a gyárakba, a munkavállalók pedig nem tudnak vasúttal eljutni a munkahelyükre, a diákok az iskolákba.
Garantálható a közlekedési káosz, hiszen az ingázók a vonatról autóba ülnek, ahol viszont szembe találhatják magukat a gazdák útblokádjaival.
A közvélemény-kutatási adatok szerint is nagy az általános elégedetlenség a német kormánykoalícióval szemben.
Sokan kérdezik, miért nem jut pénz a német emberek problémáinak kezelésére, miközben az ukrajnai segélyszállítmányok, a bevándorlók ellátása gond nélkül folytatódik.