kulcsár edina
Az ukrajnai háború után számos nemzetközi cég hagyta el Oroszországot, de a Milka továbbra is pénzt keres az országában.
Ukrajna aktivistái Berlinben a Milka csokoládé bojkottjára szólítanak fel – írja a Bild, mert a cég anyavállalata, az amerikai Mondelez továbbra is üzletel Oroszországgal.
Az aktivisták Berlinben tüntetnének, mert az úgynevezett nyugati márkák továbbra is pénzt keresnek Oroszországban. A chicagói székhelyű Mondelez amerikai élelmiszeripari vállalat a Milka mellett olyan márkákat értékesít, mint az Oreo, a Toblerone, a Philadelphia és a TUC.
Az RND nevű szocdemhírszolgálat szerint az Ukrán Korrupciómegelőzési Ügynökség (NACP) még ez év májusában felvette a Mondelezt a „háború nemzetközi szponzora” listájára.
A Mondelez erre úgy reagált, bár elítéli az Ukrajna elleni „brutális agressziót”, de az átlagpolgárok számára alapvető fontosságú, továbbra is megfizethető termékeket árul Oroszországban. Hozzátették: az oroszországi üzlet leállítása
„nagy anyagi bizonytalanságot okozna a cég 3000 dolgozója és több mint 10 000 gazdálkodója számára”.
Mindenesetre a Mondelez 2022 áprilisa és 2023 márciusa között több mint 130 százalékkal, 9,7 millió kilogrammról 22,4 millió kilogrammra növelte a Milka csokoládék oroszországi exportját.
Az Ukrán Közgazdasági Egyetem (KSE) számításai szerint a Mondelez tavaly több mint 1,46 milliárd dollár árbevételre tett szert Oroszországban.