RETRO RÁDIÓ

Feketelistára került a lila tehén Ukrajnában. A Milka nem vonul ki Oroszországból

t.t.
Szerző
t.t.
Létrehozva2023. 11. 25. 08:00

Az ukrajnai háború után számos nemzetközi cég hagyta el Oroszországot, de a Milka továbbra is pénzt keres az országában.

Ukrajna aktivistái Berlinben a Milka csokoládé bojkottjára szólítanak felírja a Bild, mert a cég anyavállalata, az amerikai Mondelez továbbra is üzletel Oroszországgal.

Az aktivisták Berlinben tüntetnének, mert az úgynevezett nyugati márkák továbbra is pénzt keresnek Oroszországban. A chicagói székhelyű Mondelez amerikai élelmiszeripari vállalat a Milka mellett olyan márkákat értékesít, mint az Oreo, a Toblerone, a Philadelphia és a TUC.

European Companies
9,7 millió kilogrammról 22,4 millió kilogrammra nőtt a Milka csokoládék oroszországi exportja. Fotó: AFP

Az RND nevű szocdemhírszolgálat szerint az Ukrán Korrupciómegelőzési Ügynökség (NACP) még ez év májusában felvette a Mondelezt a „háború nemzetközi szponzora” listájára.

A Mondelez erre úgy reagált, bár elítéli az Ukrajna elleni „brutális agressziót”, de az átlagpolgárok számára alapvető fontosságú, továbbra is megfizethető termékeket árul Oroszországban. Hozzátették: az oroszországi üzlet leállítása 

„nagy anyagi bizonytalanságot okozna a cég 3000 dolgozója és több mint 10 000 gazdálkodója számára”. 

Mindenesetre a Mondelez 2022 áprilisa és 2023 márciusa között több mint 130 százalékkal, 9,7 millió kilogrammról 22,4 millió kilogrammra növelte a Milka csokoládék oroszországi exportját.

Az Ukrán Közgazdasági Egyetem (KSE) számításai szerint a Mondelez tavaly több mint 1,46 milliárd dollár árbevételre tett szert Oroszországban. 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.