RETRO RÁDIÓ

„A jót is hirdetni kell" – videóin mutatja be, hogyan segít a rászorulókon a névtelen TikTok-os jótevő

K.D.R.
Szerző
K.D.R.
Létrehozva2023. 04. 18. 06:00

Százezrek imádják a TikTok-os jótevőt, aki felfelé alkuval vásárol az utcai árusoktól virágot vagy épp zoknit. A Hogyis Vanez oldal célja, hogy megmutassa, nem kell másokra várni a jótékonykodással.

A Hogyis Vanez TikTok oldal felhívja az emberek figyelmét arra, hogy pár száz vagy 1000 forint is nagy segítség lehet a rászorulóknak. A videós szerint kis segítségekkel egy jobb világot építhetünk magunk körül, és nem szabad másokra várni a jótékonykodással.

A videós évtizedek óta vásárol virágot felfelé alkudozva. Fotó: Pixabay

Ha segítünk egy kicsit, jobb világ lesz körülöttünk

Már több százezer megtekintésnél járnak azok a TikTok videók, ahol egy férfi úgy vásárol virágot vagy épp zoknit utcai árusoknál, hogy „felfelé alkudozik". A magának anonimitást kérő videós a Borsnak elárulta, az ötlet Sándor György humoristáé, miszerint ne lefelé hanem felfelé alkudjunk. Ő ezt az ötletet vitte át karitatív területre. A megható videókon valódi utcai árusokat és utcazenészeket látunk, akik mellett a mindennapok pörgésében hajlamosak vagyunk elmenni. A videókon a férfi azonban nem tesz így: odamegy hozzájuk és megveszi a portékájukat, ráadásul felfelé alkudozva, végül az eredeti ár akár duplájáért. 

Már több évtizede így veszek virágot vagy épp kokárdát az aluljáróban. Pár hete jött az ötlet, hogy le is videózom a virágvásárlást, felfelé alkuval, hátha más is kedvet kap hozzá a TikTokon. A cél, hogy mások is kedvet kapjanak segíteni a néniken, bácsikon, utcazenészeken

– árulta el a videós a Borsnak, aki direkt inkognitoban, a „jobbvilág2023" hashtag használatával indított videósorozatot, amiben a nehéz sorsú utcazenészeken, árusokon segít. 

Az emberek szívesen elfogadják a segítséget. A felfelé alkunál nagyon meglepődnek, inkább az ellenkezőjét szokták meg az aluljáróban. Amikor többet kapnak mint, amit kérnek az kedves meglepetés számukra, páran kicsit el is érzékenyülnek, sokszor velem együtt

– mesélte a férfi a Borsnak, aki napközben szokott találkozni az árusokkal, amikor munkájából adódóan rollerrel közlekedik a városban. Ahogy ő fogalmaz: – ilyenkor „rámozdul" a szíve bizonyos emberekre, akikhez odamegy és szóba elegyedik, nem ritkán videózva. 

A videós is volt már nehéz helyzetben

A videókon jól látszik, hogy készítőjük minden vásárlás és videózás alkalmával figyel rá, hogy a lehető legnagyobb tisztelettel és odafordulással segítsen a rászorulókon, őket meg nem sértve. Nem véletlen, hiszen ő is került már hasonlóan nehéz helyzetbe, így könnyen együttérez velük.

50 év körüli vállalkozó vagyok, aki volt már nehéz helyzetben, de Isten mindig kisegített a nehézségekből. Én csak próbálok valamit visszaadni ebből. Vallom, hogy jobb adni mint kapni és ezt egyre többen így gondolják

– árult el magáról pár információt a névtelen videós, aki magánemberként is sokat segít az embereken.

– Sokszor elvisszük a rászorulóknak a használt de még  jó minőségű ruháinkat, és egyéb karitatív akciókban is vettünk már részt magánszemélyként. A munkámban is szívesen adok lehetőséget hátrányos helyzetű embereknek, ez fontos nekem. A misszióm, hogy egyre többen vegyék eszre a környezetükben, szomszédukban, a saját piacukon, aluljáróban az időseket, rászorulókat és kis adományokkal, vásárlással segítsék őket, vagy akár próbálják ki a felfelé alkut – szögezte le a videós, aki arra kérte a Borsot, hogy kilétét ne firtassuk, hiszen nem szeretné elvinni a figyelmet a történet főszereplőiről, magáról az árusokról és rászorulókról. 

A videós szeretné felhívni a figyelmet a nehéz körülmények között élő emberekre. (Képünk illusztráció!) Fotó: Pixabay

Jóra is lehet használni a TikTok-ot

A férfi a Borsnak elmondta, hogy azon túl, hogy szeretné népszerűsíteni az ilyen fajta segítségnyújtást, célja az is, hogy megmutassa: a sokszor bírált TikTok felületet lehet jóra is használni.

Szerintem fontos, hogy ne csak a butaság, értéktelenség menjen rajta. A TikTok is csak egy eszköz, és a jót is hirdetni kell, hogy az emberek felbuzduljanak, kedvet kapjanak

– árulta el.

– Látok hasonló tartalmakat YouTube-on is, főként külföldi példákat, de reméljük egyre több ilyen tartalom lesz. Korábban én sem TikTok-oztam, de jó látni, hogy rengeteg pozitív kommentet kapok és sok jó szándékú ember van Magyarországon is, akiket lehet arra bátorítani, hogy jót tegyenek – tette hozzá.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.