tóth gabi
Komoly hozzászólás-áradat lepte el a Ripost.hu Facebook-oldalát.
Miközben Karácsony Gergely főpolgármester sárga festékkel jelölt ki kerékpársávokat a belvárosban, csökkentve a parkolók és autósávok számát, tovább fokozva az autós-biciklis ellentéteket, addig a Metropol az Autóklub és a Kerékpárosklub elnökeit, no meg a közlekedőket kérdezte a megoldásokról.
Mint Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke elmondta, Révész Máriusz javaslatára már 12 éves kortól – tehát amikortól az ember főútvonalra mehet biciklivel – minden általános iskolás tankönyves KRESZ oktatásban részesül, és nemsokára kötelező vizsgát is tesznek majd. Ezzel, miszerint jogsihoz kötnék a bringázást, dr. Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub Jogi bizottságának elnöke is egyetért.
S hogy mit gondolnak erről, illetve az autós-biciklis helyzetről az olvasóink? Kiderül a Ripost.hu Facebook-oldalán elindult kommentcunamiból, melyből alább szemezgettünk.
F. Margó jó ötletnek tartja az iskolai KRESZ-oktatást: „Szerintem ezt az iskolákban kellene tanítani, azt gondolom ez fontos lenne, hogy mire felnő egy gyerek, tudja a KRESZ-t. Gondolom nem lenne annyi baleset sem, ha mindenki ismerné. Elég sok dolgot tanultunk, amit soha nem használunk, helyette inkább ezt kellene tanítani, mert mindenki közlekedik.”
Z.-né M. Edit azz autósok rendszeres időközönkénti újbóli vizsgáztatását szorgalmazza: „Javaslom 10 évenként újra vizsgázzanak vezetéstechnikából a gépkocsivezetők. Ők sem állnak a helyzet magaslatán sokszor.”
B. János azt mondja, anno ő is vizsgázott kerékpárra, s visszahozná ezt a gyakorlatot: „1956-ban kaptam az első bringámat. 11 éves voltam és már akkor is kellett vizsgázni (...) be kellett mutatni a bringát – névtábla, szerszámtáska –, szóbeli vizsga, (...) Nem egy nagy hajcihő volt, de tudni kellett a Stop táblát meg az elsőbbségadást. Most meg felülnek rá, azt hogy még is, mit kéne betartani, fogalmuk sincs.”
K-né F. Katalin a bírságban látja a megoldást: „Csak kérdezem, a gyerekek hogy fognak levizsgázni? (...) Csak meg kéne egy-két bunkót büntetni, akkor mindenki óvatos lenne.”
G. Laci hasonlóan vélekedik: „Szerencsétlen rendőröknek kisebb gondjuk is nagyobb annál, mint hogy a bicajosokkal foglalkozzanak, annyira kevesen vannak. De amúgy igaz, párat kivenni a forgalomból, megsuhintani, majd csak észhez térnének!”
H. Misi másképp látja mindezt: „Semmi keresnivalója a bringának a zsúfolt utakon, főleg a városokban. Kizárólag csak kijelölt sávba, ennyi. Rohadtul kiszámíthatatlanok. Sávot váltanak, előbukkannak, gyorsak, cikáznak stb.”
Kati a bringások kapcsán ragadott billentyűzetet: „(…) fizessenek a NAV-nak súlyadót!!! Továbbá kötelező biztosítás is legyen, mert sokszor megkarcolják az autókat és elhúznak. Persze a térfigyelő kamerák pont akkor nem működnek.”
A felvetésre P. Edina a következőképpen reagált: „Súlyadót? A 8 kilós bringára? Akkor fizessenek a gyalogosok is!”