Létrehozva: 2022.07.08.
Módosítva: 2022.07.17.

Gulyás Gergely: A fővárosi vezetés sajátos perverziója az autósok üldözése

Intézményesített autósüldözés, láthatatlan biciklis forradalom és megbüntetett ellenzéki politikusok - Gulyás Gergely a Kormányinfón válaszolt a Metropol kérdéseire.

Szerző Ripost

A csütörtöki kormányinfón Gulyás Gergely a Metropol kérdéseire is válaszolt, egészen sajátos perverziónak nevezte a fővárosi vezetés és Karácsony Gergely módszereit, amivel folyamatosan vegzálják azt, aki autóba mer ülni.

Metropol: Karácsony Gergely főpolgármester úr folyamatosan és továbbra is a kormányra mutogat és forráshiányra hivatkozik, ugyanakkor sarcolja a budapesti lakosokat. Emellett az autósokkal szemben egészen újfajta hozzáállást mutat, mi a véleményük ezzel kapcsolatban? A már megemlített parkolás drágítása, és számos más módszere is van.

Gulyás Gergely: Kifejtem bővebben a korábban már említett álláspontomat, természetesen mindannyian különbözőek vagyunk, hogy ilyen liberális álláspontból kezdjem a választ. Egy politikai vezetésnek a feladata, hogy el tudja tűrni a kritikát. Életvezetési tanácsokat azonban lehetőleg ne adjunk egymásnak. Nekem az a bajom az autósüldözéssel, ami a fővárosban zajlik, hogy pont az ellenkezője jellemzi az önmagát liberálisnak nevező városvezetést. Ők kitalálják azt az embertípust, amely nekik tetszik, aki ha 40 fok van, akkor lehetőleg 40 Celsius-fokban ül, de legfeljebb 34 fokig hűti le a szobát, emellett pedig biciklivel jár vagy rollerrel, de abból is lehetőleg nem elektromossal és soha nem ül autóba.

Fotó: Illyés Tibor

Ellenségeket jelölnek ki, szerintem meg aki biciklivel közlekedik az is jó, aki rollerrel az is, de aki kocsival jár, az is nagyon jó. Természetesen ha lehet pozitívan ösztönözni azt, hogy ne a legkörnyezetszennyezőbb motorok legyenek az autóban, akkor az már egy állami, meg egy közösségi feladat. De azt meghatározni, hogy ki hogyan éli az életét, az nem feladata sem a kormánynak, sem a főpolgármester úrnak. Ezért nézem a politikán túl is ellenérzéssel ezt, hogy a jó emberek azok, akik gyalog vagy rollerrel járnak.

Főleg egyébként még a szegényeket is sújtja ez a gondolkodásmód, hogyha az embernek hibrid autója van, akkor az valamivel jobb, de hogy ha még régi benzines, akkor szennyezi a környezetet. Ezt helytelennek tartom, rossz logikát látok mögötte. Nem hiszem, hogy ez előrevinne, és a XXI. században tudomásul kell venni, hogy természetesen minél jobbak a közösségi közlekedési szolgáltatások, annál többen fogják igénybe venni őket. De nem lehet kizárni – és sehol a világban még nem sikerült –, hogy autóval közlekedjenek sokan.

Metropol: Sok embernek ez a problémája, a koncepciómentesség, nincs mögötte egyértelmű hosszabb távú fejlesztési terv, ami összefüggéseiben ilyen irányba tudna mutatni? Erről mi a véleménye?

Gulyás Gergely: Én méltányosabb voltam – mert koncepció egyáltalán nincs mögötte –, ha nagyon megengedő akarok lenni, nyári hétvégéken az alsó rakpartot le lehetne zárni. Nem tesz jót a forgalomnak, de én nem szólnék egy szót sem. De ha egyidejűleg le van zárva a Lánchíd is, akkor biztos, hogy nem csinálnám. Az, aki a városvezetésben a közlekedés irányításával foglalkozik, az gondoljon arra, hogy ha egy helyen már a forgalom korlátozása zajlik, akkor egy másik milyen hatással van. Ennek a képességnek a nyomát se látni a fővárosban. Erre jön a válasz, hogy de ők számolják és kevesebb a dugó. Nincs olyan ember, aki Budapesten kettőnél többször járt az elmúlt két és fél évben, és ezt elhinné.

Metropol:: Ön tapasztalja a biciklis forradalmat?

Gulyás Gergely: Nem, én nem. Ott tapasztalok kis bicikliforradalmat, ahol korábban is volt. A körúton én akárhányszor megyek, számolom a biciklistákat, sikerült tönkretenni az autóforgalmat, ott cikáznak az autók között. Környezetvédelmi szempontból is a legrosszabb, ha már egy önmagát liberálisnak és zöldnek is érző fővárosi vezetés van. A biciklisták meg nem igazán mennek, egy-egy. Végig kell menni a körút teljes hosszán, hogy egy tucat biciklistát össze tudjon az ember számolni. Van, ahol használják. Még egyszer mondom, van, ahol ki lehet alakítani. Legyenek mélygarázsok, legyen kevesebb parkolóhely. Én mindent elfogadok. Én elfogadom, hogy ebbe az irányba halad a világ, de bűnösnek kijelölni azt, aki autóba ül. Ez egy sajátos perverziója a fővárosi vezetésnek.

Metropol: Volt egy olyan megnyilvánulása a főpolgármester úrnak az időközi választások után, hogy a baloldali szavazók a távolmaradásukkal büntették az ellenzéki politikusokat? Ezzel Ön egyetért, illetve egyre több összeférhetetlenségtől hangos a baloldal, kerületi és országos szinten is?

Gulyás Gergely: Az utóbbi vereségnek egyenes következménye, főleg ha egy elvszerűnek nehezen nevezhető összefogás jött létre, a hatalom megszerzéséért. Egy időközi választáson pedig hasonló részvételek szoktak lenni, mint az utóbbi hetekben voltak, amikor a baloldali jelöltek nagy többsége megsemmisítő vereséget szenvedett. Az, hogy Nyíregyházán 75-76 százalékos eredménnyel nyerjünk, és a baloldal jelöltje 15-20%-os eredményt érjen el, álmomban sem gondoltam volna soha. Miközben tényleg mindennapos nehézségekkel kénytelen szembesülni egy háború árnyékában Magyarország és a magyar választópolgárok.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek