tóth gabi
Látványosan nő az internetes kereskedelem forgalma, a megbízható üzletek mellett azonban szép számmal akadnak kókler boltok is. Mutatjuk, mire figyelj!
Nő az internetes vásárlás népszerűsége, miközben a csalók egyre fondorlatosabb eszközökkel próbálják megkárosítani az embereket az online csomagküldés kapcsán. A Packeta csomagszállító szakemberei a legjellemzőbb megtévesztési módszerekre hívják fel a figyelmet, és tanácsokat is adnak ezek elkerülésére – írja a Ripost7.
Az egyik legfontosabb szabály, hogy ne csak az árakat és a szállítási költséget nézd meg, hanem a részleteket is! Nem árt tudni, hogy probléma esetén hol reklamálhatsz! Őszintén, számodra megnyugtató egyetlen mobiltelefonszám, amit lehet hogy nem vesznek fel vagy e-mailcím, ahonnan esetleg soha nem érkezik válasz?
1. Csak e-mail-címet, mobilszámot adnak meg, címet, postacímet nem!
Ahogy a fenti ábra mutatja, van, ahol semmilyen elérhetőség nincs (telefonszám, e-mailcím, postázási cím), csak egy online felületen üzenhet a vevő...
2. Nincs megadva székhely, cégjegyzékszám, gyakran a céget regisztráló ország sem beazonosítható!
3. Erősen hiányos vagy nincs ászf és adatkezelési nyilatkozat
A fenti internetes bolt felületén nem találjuk meg az általános szerződési feltételeket, sőt, az adatkezelési tájékoztatóban a cég neve, címe sem szerepel!
4. Nincs oldalazonosító „lakat” a böngésző URL-mezőjében a cím mellett
5. Csak nagyon dicsérő ügyfélvélemények vannak az oldalon
6. Az árak gyanúsan alacsonyak a konkurenciához képest
7. A weboldal kialakítása, felépítése nem profi
+1. A szöveg magyartalan, sok a helyesírási hiba
Gyanú esetén érdemes megnézni ITT a jogsértő webáruházak listáját!
További hasznos tippeket találsz a Ripost7 május 17-én megjelent számában, melyben többek közt arról is írnak, mit tegyél, ha nem rendelt csomagot kaptál, mire kell figyelni a fizetési felületeknél és mit tehetsz, ha nem azt kaptad, amit rendeltél! Keresd az újságárusoknál!