kulcsár edina
Egyesek milliárdokat is képesek költeni a menedékre.
A Business Insider már február végén beszámolt a bunkerek iránti fokozódó érdeklődésről, amikor Oroszország háborút indított Ukrajnában. A tendencia pedig azóta is egyre növekszik.
Egy bunkereket gyártó cég vezérigazgatója, Ron Hubbard még 2011-ben indította a vállalkozást, és az Ukrajnában történt események kapcsán soha nem látott mértékben ugrott meg a bunkerei iránti érdeklődés.
„Három héttel ezelőtt percenként csörgött a telefon, és mindenki tőlünk akart vásárolni” – mondta Hubbard a bunkerek iránti növekvő keresletről.
„Sok vásárló természeti katasztrófák, gazdasági vagy társadalmi összeomlás esetére választja a bunkert, mint rejtekhelyet, de vannak olyanok is, akik csak a betörőktől félnek” – árulta el Gary Lynch, a másik legnagyobb amerikai acélbunker-gyártó cég vezérigazgatója.
Megtudtuk: a nukleáris háború veszélye viszont nagyon felpörgette a piacot.
Míg korábban évekig tartó kutatás és mérlegelés után vásároltak bunkert, a mostani számok azt mutatják, hogy a döntéshez lényegesen kevesebb időre van szükségük az embereknek.
A menedékhelyeket régen a túléléshez legszükségesebb dolgokkal kellett felszerelni, például konzervekkel, vízzel és elsősegélycsomaggal. Manapság a túlélő bunkerek mindenféle formában és méretben léteznek. Sokukat úgy tervezték, hogy úgy nézzenek ki, mint akármelyik családi otthon. Annak azonban, aki ilyen „otthont” szeretne vásárolni, mélyen a zsebébe kell nyúlnia.
A cég legdrágább menedékhelye 9 602 500 dollárba (3,3 milliárd forint) kerül és olyan luxusfelszereléseket tartalmaz, mint a szauna, az úszómedence vagy egy komplett lőtér.