RETRO RÁDIÓ

Így pörgött fel a bunker-piac az orosz-ukrán háború miatt

Így pörgött fel a bunker-piac az orosz-ukrán háború miatt
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2022. 04. 26. 11:20

Egyesek milliárdokat is képesek költeni a menedékre.

A Business Insider már február végén beszámolt a bunkerek iránti fokozódó érdeklődésről, amikor Oroszország háborút indított Ukrajnában. A tendencia pedig azóta is egyre növekszik.

Képünk illusztráció (Fotó: Pixabay.com)

Egy bunkereket gyártó cég vezérigazgatója, Ron Hubbard még 2011-ben indította a vállalkozást, és az Ukrajnában történt események kapcsán soha nem látott mértékben ugrott meg a bunkerei iránti érdeklődés.

„Három héttel ezelőtt percenként csörgött a telefon, és mindenki tőlünk akart vásárolni” – mondta Hubbard a bunkerek iránti növekvő keresletről.

„Sok vásárló természeti katasztrófák, gazdasági vagy társadalmi összeomlás esetére választja a bunkert, mint rejtekhelyet, de vannak olyanok is, akik csak a betörőktől félnek” – árulta el Gary Lynch, a másik legnagyobb amerikai acélbunker-gyártó cég vezérigazgatója.

Eladó atombunker Inotán, pár éve 125 millió forintért hirdették. Fotó: Ripost

Megtudtuk: a nukleáris háború veszélye viszont nagyon felpörgette a piacot.

Míg korábban  évekig tartó kutatás és mérlegelés után vásároltak bunkert, a mostani számok azt mutatják, hogy a döntéshez lényegesen kevesebb időre van szükségük az embereknek.

A menedékhelyeket régen  a túléléshez legszükségesebb dolgokkal kellett felszerelni, például konzervekkel, vízzel és elsősegélycsomaggal. Manapság a túlélő bunkerek mindenféle formában és méretben léteznek. Sokukat úgy tervezték, hogy úgy nézzenek ki, mint akármelyik családi otthon. Annak azonban, aki ilyen „otthont” szeretne vásárolni, mélyen a zsebébe kell nyúlnia.

A cég legdrágább menedékhelye 9 602 500 dollárba (3,3 milliárd forint) kerül és olyan luxusfelszereléseket tartalmaz, mint a szauna, az úszómedence vagy egy komplett lőtér.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.