tóth gabi
Ki vannak akadva a zuglóiak, és nemcsak az itt élők, hanem az itt dolgozók is, amióta fizetőssé változtatták a kerület jelentős részét. A csöndes kertvárosi utcácskák kocsitárolóvá változtak, ott köröznek az autósok ingyenes parkolás reményében, benzingőzt eregetve.
Élhetetlenné vált a kerület, panaszkodnak a Ripost-nak Zuglóban. A parkolási zóna kiterjesztése azt eredményezte, hogy az eddig csendes kis utcácskák P+R parkolóvá változtak. De a fizetős övezetben is anyáznak az autósok: sok helyen nem egyértelmű a felfestés, nem tudni, mettől meddig tart a díjfizetős rész, mert figyelmeztető tábla elvétve van, a parkolóautomaták pedig távol vannak.
A fizetős parkolás bevezetése után nagyon gyorsan megteltek a fizetős zónán kívüli kis utcák. A Bosnyák térhez legközelebb eső ingyenes utca mindkét oldala tele van parkoló autókkal.
„ Néha felállunk a járdára, hogy elférjen a kukásautó, de az idegenek nem teszik ezt meg, ezért sokszor gyalog kell bejönniük a szemétszállítóknak a kukákért„ – panaszolta egy utcabeli. Középen csak egy autónyi hely marad, a szemből találkozók integetéssel döntik el, ki kinek ad helyet. Gyakori, hogy egyiküknek vissza kell tolatnia a sarokig, ami balesetveszélyes.
A helyiek megelégelték, hogy idegenek foglalják el a parkolóhelyeket a házuk előtt. A sarkon lakók kiraktak egy parkolni tilos táblát.
„Van, amikor beválik, de sokszor figyelmen kívül hagyják. Olyan is előfordult, hogy ha szólni mertem, rám ordítottak, mit képzelek, ez is közterület” – mondta a házban lakó idős hölgy. Hozzátette: számtalanszor fordultak az önkormányzathoz augusztus 1. óta, hiába.
A fizetős parkolás bevezetése előtt szórólapokon és autókra ragasztott matricák segítségével értesítették az autósokat, de sok helyi még most sem tudja, hogy hol kell fizetni és hol nem, ráadásul a felfestések sem egyértelműek. A Bosnyák téri piac előtt fizetős a parkoló, ott van egy automata is. Az utca túloldala, a sínek melletti rész is fizetős, de azt semmi nem jelzi a környéken. Sokan bizonytalanok, így számos autóra kerül mikuláscsomag, ottjártunkkor is büntetett az ellenőr. Mikor megkérdeztük tőle, hogy mégis honnan kellene tudnunk, hogy fizetős övezetben vagyunk, ha nincs kint tábla, azt a választ kaptuk, hogy az utca elején, a Nagy Lajos király útja felől van a tábla. De ha kis utcából érkezünk, akkor csak a mellettünk parkolók autók büntetési cédulái szolgálnak figyelmeztetőül. Mint azt a helyiek elmesélték, még próbaidőt sem adtak, az első naptól szigorúan büntetnek, mintha az önkormányzat egyetlen célja a pénzbehajtás volna.
Sok autón láttunk büntetőcédulát, sokan értetlenül keresték az automatát, de sok parkoló autóban ott ült valaki, míg a család másik tagja vásárolt vagy ügyet intézett, hogy ne kelljen fizetni. Olyan is van, aki mérgében az árokba dobta a büntetést.
A parkolóautomatákat a hírhedt C-Ware Kft-től vette a kerület. A cég vezetőjét többrendbeli parkolási csalásért elítélték korábban, Zugló mégis 278 milliós szerződést kötött a vállalkozással. A 76 darab Parkeon gyártmányú automatát darabonként 2.070.000 forint plusz áfáért vették, az üzembetartásuk havonta darabonként 40 ezer forintba kerül.