Évek óta véres terror a nyugat-európai karácsonyi vásárokon

POLITIK
Létrehozva: 2020.05.19.

Magyar nő az égen? Ez igen!

Bár a katonai hivatást a legtöbben még mindig tipikusan férfias szakmának tartják, valójában egyre több hölgy ölti magára az egyenruhát. Így tett Lénárt Kinga is, aki azonban az átlagos katonanőknél is merészebb álmokat szövöget: vadászpilótaként szeretné szolgálni a hazáját és az emberiséget.

Hiába áldotta meg a természet modellek által irigyelt adottságokkal, inkább pilótának készül a fiatal Lénárt Kinga hadnagy. Álma, hogy egy nap Gripent vezessen, és erre meg is van minden esélye, természetesen a képzés során fog kiderülni, hogy végül mi­lyen géptípusra lesz alkalmas. Hogy mi szükség van a nőies gondolkodásra a katonaságnál?

Kizárja az érzelmeket

„Több mindenre tudunk egyszerre odafigyelni. A repülésnél pedig valóban észnél kell lennünk„mondta el az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis jelenleg kiképzés alatt álló tisztje. Úgy véli, voltaképpen nincs is különbség egy női és egy férfi pilóta között. Hiába tartja úgy a közvélekedés, hogy a hölgyeket nagyobb részben befolyásolják az érzelmeik, ha kell, ők is kizárják azokat. Ké­pesnek kell lenniük a parancsok végrehajtására.

„11 éves voltam, amikor a szüleimmel kilátogattunk a kecskeméti repülőnapokra. Ott láttam először harci gépeket, és azonnal eldöntöttem, hogy egy nap ezzel fogok foglalkoz­ni. A középiskola után mégsem a Nemzeti Közszolgálati Egyetemre mentem, hanem pénzügyi területen szereztem diplomát. Néhány évet civil területen töltöttem, majd utánanéztem, milyen lehetőségek nyílnak Magyarországon egy fiatal számára ”– elevenítette fel Kinga.

Repülős tériszony

A hadnagy nemrég csatlakozott a MH 86. Szolnok Helikopter Bázishoz. A kiképzés első szakaszában itthon egy Zlin-242L kiképző repülőgépen kell elsajátítania az alapokat, és ha elnyeri a megfelelő minősítést, Kanadában vehet részt egy másfél-két éves tanfolyamon, melyen már különböző géptípusok vezetését sajátíthatja el. Jelenleg az ejtőernyős-kiképzése zajlik. A követelmény szerint az első be­kötött ugrást 800 méter magasból, a továbbiakat 600 méter magasból kell teljesítenie, melynek végén egy tandemugráson is részt vesz. Ennek a felét már teljesítette.

„Mintegy 3-4 perc alatt érünk földet. Esés közben csak arra tudunk gondolni, hogy épségben, páros zárt lábban földet érjünk. Sok pilótának van tér­iszonya, ami természetesen megszűnik a gépben. Ennek ellenére nem egyszerű kiugrani belőle.„

Nem vállalta a fotózást

Kinga tisztában van vele, hogy leendő pilótaként milyen súlyos felelősséget kell vállalnia. Amennyiben a katonai utasszállító gépet kell vezetnie, száznál is több ember élete kerül a kezébe, ugyanakkor egy vadászgép értéke is több milliárdos nagyságrendű.

„Mindig is határozott lány voltam, és inkább fiúkkal barátkoztam” – nevetett a feltűnően csinos katonahölgy, akinek so­sem jutott eszébe, hogy a szépségével érvényesüljön.

„Világéletemben kizártam, hogy a fényképezőgépek előtt keressem a kenyeremet. Ugyan többször is javasolták, hogy tegyek egy próbát, de sosem vállaltam ilyen feladatokat. Van bennem egyfajta gátlás, amire egyébként a katonaságnál szükség is van. Az egyenruha felvételével vállaltuk, hogy méltók leszünk a viselésére. Ki kell érdemelnünk, és minden helyzetben ennek megfelelően kell viselkednünk„ – magyarázta Kinga, és elárulta: ugyan több udvarlója akad, de jelenleg nincs rájuk ideje.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek