Létrehozva: 2020.04.02.

Karácsony nem vette észre, hogy főpolgármester lett, még mindig kampányol

Miközben Karácsony még mindig kampányüzemmódban posztolgat a Facebookon, Fürjes Balázs államtitkár sürgető kérésére Vitézy Dávid hat pontos intézkedési tervet küldött a BKK vezérigazgatójának. Valakinek meg kell mentenie a budapestieket!

Karácsony Gergelynek szólhatna már valaki, hogy véget ért az őszi kampány, és már nem az a lényeg, hogy Facebook oldalán bemutassa, mi működik rosszul a fővárosban, hanem az, hogy intézkedéseivel segítse a budapestieket. A főpolgármester azonban még mindig ellenzékiként kampányol abban a városban, amit neki kellene vezetnie, amiért felelősséggel tartozik, és mártírarcú fotót posztol, ahogy a zsúfolt tömegközlekedésen utazik ő is, mintha a képpel azt akarná mondani: lám, nekem is kijutott a budapestiek sanyarú sorsából.

Fotó: Karácsony Gergely Facebook oldala

Csakhogy októberben elérkezett a cselekvés ideje! Már nem elég mutogatni és arról beszélni, hogy mi lesz majd, nem elég ígérgetni, most már intézkedésekre, felelősségvállalásra és a veszélyhelyzethez illő sürgős beavatkozásokra van szükség!

A veszélyhelyzet 22. napján már másodjára áll a bál a fővárosban, már második reggel kényszerülnek arra az emberek, hogy önmaguk és egymás egészségét kockáztatva utazzanak. Kocsival se mehetnek, ugyebár, mert a parkolásért még mindig fizetni kell, a veszélyhelyzet negyedik hetében!

Karácsony úgy gondolta, elég, ha elismeri: elhibázott lépés volt a szombati menetrend bevezetése és bocsánatot kér. Jött, posztolt, majd eltűnt. Újra megígérte a járatsűrítést, újra minden konkrétum nélkül, majd az azt követő órákban megint senki nem szólt arról egy árva szót sem, hogy vajon a veszélyhelyzet 23. napján újra kockáztatniuk kell-e a budapestieknek, ha el akarnak jutni a munkahelyükre. A BKK is csak a Facebook oldalán jelezte egy kommentben, hogy „legkésőbb holnap (azaz pénteken) sűríteni fognak.”

Amikor azonban a járványgörbe ellaposítása a cél, az emberek egészségének a megóvása a cél és az ajánlások betartása a cél, amikor emberéletek forognak kockán, akkor nincs majd, nincs később!

Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár Twitteren délben azt írta, hogy a budapesti járaton centikre állnak egymástól az utasok reggel, és még a főpolgármester is panaszkodik, hogy a BKK nem ura a helyzetnek. Ezért felkérte Vitézy Dávidot, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatóját, hogy azonnal dolgozzon ki intézkedési tervet. „Cselekedni kell!” – jelentette ki az államtitkár.

És amíg Karácsony Gergely maszkban buszozgatott valamerre, el is készült egy hatpontos intézkedési terv, amiből például az is kiderül, hogy több olyan járat teljesen kiesett napokra, ami a legkritikusabb, műszakváltós gyárak helyszínére szállította a dolgozókat, ezekkel ellentétben viszont bőszen üzemeltek az egyébként csak hétvégente járó kirándulóbuszok. Csodálkozunk még, hogy szerdán és csütörtökön egymást taposták az emberek a közlekedési járatokon?

Vitézy Dávid intézkedési terve: 1. Rendkívüli, a kijárási korlátozások idején kialakult utazási szokásokhoz igazodó, az egészségügyben, kiskereskedelemben, ipari üzemekben, logisztikában, rendfenntartásban, házhozszállításban, közszolgáltatások működésében dolgozók igényeit kiszolgáló új, rendkívüli menetrend bevezetése javasolt haladéktalanul. 2. Az új menetrendet az elmúlt két napban kritikus hajnali műszakváltások és a reggeli csúcsidőszak idején a munkanapi tanszüneti járatsűrűség szerint javaslom elkészíteni, sűrítve minden fontos járatot és ezáltal újra beindítva a csak munkanapi járatokat, így többek között az Újhegyi lakótelepet kiszolgáló 85E, a nagytétényi 101B, a Bajcsy-kórházat Rákosmentével összekötő 195-ös, a pestimrei 282E és 284E, a kőbányai gyárakat kiszolgáló 217E járatokat. Az M3-as metrópótló munkanapi tanszüneti közlekedési rendje is helyreállítandó. Napközben és este lehet továbbra is a szombati járatsűrűségre épülő a rendkívüli menetrend. 3. Az amúgy csak hétvégén közlekedő járatok, mint a City-troli járatása vagy a 212-es busz Normafáig hosszabbítása felesleges munkanapokon. 4. Minden járműtípusra irányadó maximális utasszámokat kell közzétenni, melyek az eddigi négyzetméterenkénti 4 fő helyett a két négyzetméterenként 1 fő elvén készülnek és minden második ülés szabadon hagyásával számolnak. Az utasok figyelmét erre felhívó jelzések kihelyezése is javasolt, melyre számos nemzetközi példa van, lásd a levelemhez csatolt képeket. Ez alapján néhány járaton szükséges lehet a szóló helyett csuklós buszok közlekedtetése. 5. Az utasok számára online bejelentő oldalt javasolt létrehozni, ahol jelezhetik, ha nem érzik magukat biztonságban bármely járat zsúfoltsága miatt – látszik a kommentekből, hogy a jelen helyzetben is munkába járó utasok igénylik ezt az odafigyelést. 6. Az automatikus utasszámláló berendezések és a járművezetők részéről folyamatos adatgyűjtés szükséges, és az utasoktól beérkező jelzésekkel együtt ezt elemezni kell, a FUTÁR segítségével azonnali beavatkozásokkal, ott, ahol a fenti menetrendi változtatások után is esetleg átlépné a határértékeket a járatok kihasználtsága. Az utasforgalom alakulásának folyamatos nyomonkövetése elengedhetetlen, hisz nem tudhatjuk, a járványhelyzet változásával, a kijárási korlátozásokhoz igazodó új szokásokkal pontosan miként változik az igénybevétel a következő időszakban – még akkor is, ha aki csak teheti, otthon marad.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek