RETRO RÁDIÓ

Miért vizsgálja még mindig 60 nyomozó a Hableány tragédiáját?

Miért vizsgálja még mindig 60 nyomozó a Hableány tragédiáját?
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2019. 06. 13. 06:30

Hihetetlen munkát végeztek a magyar és a koreai mentõalakulatok, búvárok, katasztrófavédelmisek, rendõrök és civil segítõk az elmúlt két hétben, amióta május 29-én, szerdán 21 óra 5 perckor a Hableányt elgázolta a Dunán a Viking Sigyn szállodahajó.

Hatvanfős nyomozócsoport dolgozik azon, hogy felderítse, pontosan hogyan történt a Hableány tragédiája és ki a felelős. Attól fogva, hogy a hajót kiemelték a Dunából, már az övéké és a helyszínelőké a főszerep. A tragédia okai körül még mindig sok a tisztázatlan körülmény, ezért a munka nem áll meg: még négy áldozatot keresnek, és a nyomozás is folyik, hatalmas erőkkel.

Az elmúlt két hét számokban

  • A Hableány 40 tonna összsúlyú, 27,25 méter hosszú, 4,8 méter széles sétahajó. Maximális sebessége 19 km/óra, maximális befogadóképessége 150 fő
  • A baleset pillanatában 35 személy tartózkodott a fedélzeten, 33 koreai, a matróz és a kapitány.
  • 9 méter mélyre süllyedt a Dunában
  • Kiemelését 100 szakember segítette a folyón lévő hajókról és csónakokról, valamint a Margitszigeten lévő műveleti központból, további 100 rendőr biztosította a Margit híd környékét.
  • Kiemelése 6 órán át tartott.
  • A balesettel kapcsolatban 16 térfigyelő kamera felvételeit nézték át.
  • Az ügyben 230 embert kérdeztek ki, 66 tanút és egy gyanúsítottat hallgattak ki.
  • A 124 órányi kihallgatást 60 nyomozó végezte
  • A nyomozók eddig 6180 munkaórát töltöttek a baleset okainak feltárásával.
  • A nyomozók 2 terrabájt elektronikus információt foglaltak le és vizsgálnak át.
  • A szemlék során 4896 digitális felvétel készült.
  • Már a zuhanás megölhette az utasokat

    Rettenetes részletekről árulkodik a Hableány roncsa. A hajó teste jól láthatóan minden oldalán sérült, nemcsak ott, ahol a Viking Sigyn belecsapódott. Ez pedig úgy következhetett be, hogy a szállodahajóval való ütközés után még legalább egyszer megpördült a saját hosszanti tengelye körül, és ezután süllyedt le a Duna mélyére. Ott a gerincén, az eredeti haladási irányában, dél felé nézve állt meg. A benne utazóknak esélyük sem volt a menekülésre: a sétahajó tehetetlen teste úgy forgatta meg őket, akár egy centrifuga, miközben a Duna jéghideg vize beömlött az utastérbe. Valószínűleg már zuhanás közben többen meghaltak.

     

    Ripost hírek

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.