RETRO RÁDIÓ

Vigyázz, így vesz le a fapados légitársaság

Vigyázz, így vesz le a fapados légitársaság
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2019. 05. 26. 09:15

15 éve vannak Magyarországon - büszkélkedik a Wizz Air. De az elmúlt 15 év a folyamatos drágulásról és az egyre furcsább lehúzásokról szól. Hol van már a normál díjas ügyfélszolgálati telefonszám, az érkezési sorrendben történõ helyfoglalás vagy az 55x40x20 centis kézipoggyász?

A repülés mindenkié – hangzik a Wizz Air mottója, mellyel legutóbb péntek reggel ment szembe a cég. Mint egy utas írta a Facebook egyik zárt, utazós csoportjában, a Budapest–Barcelona járaton túlfoglalás volt, emiatt a családi nyaralásuk került veszélybe. A %Ripost% megtudta, hiába volt érvényes jegye, a panaszos nő fia már nem fért fel a gépre, így ő legkorábban csak ma utazhat a többiek után.

A túlfoglalás meglepő módon legális dolog: ilyenkor több jegyet adnak el, mint ahány hely van, arra játszva, hogy úgysem jön el minden utas... A ma már 94%-os telítettséggel repülő Wizz Airnél lassan bevett dolognak tűnik az ilyen bosszúság.Ez a légitársaság indulásának első éveiben még ismeretlen volt. Ma már a bevétel felét nem a repülőjegy, hanem az egyéb sarcok teszik ki. A %Ripost% összeszedte, mi minden változott az utasok kárára.

 

15 centivel kisebb lett az ingyenes kézipoggyász

Ki hinné, hogy még 2012-ben is 55x40x20 centi volt a fedélzetre ingyenesen felvihető kézipoggyász mérete , szemben a mostani 40x30x20-as mérettel?! S nem csak a méretek, de a súlyhatárok és a tarifák is rengetegszer változtak az évek folyamán. 2010. április 1-jétől még 4125-8250 forintot kellett fizetni egy legfeljebb 32 kilós bőrönd feladásáért, online vagy a reptéren. Két évre rá az utazási szezon és a menetidő alapján 15 és 25 euro közötti poggyászdíjat kellett fizetni. Jelenleg szezontól és súlytól függően 9 és 120 euró (3000-39 000 forint) közötti összeget kell fizetniük az utasoknak, ez különböző csomag- és egyéb ajánlatokkal némiképp csökkenthető.

Sok ezerért lehet egymás mellé ülni

Sokáig bárki bárhova ülhetett a Wizz Air gépein, csak azoknak volt némi előnyük, akik extra díjat fizettek az elsőbbségi beszállásért, később pedig a gép első sorait is csak azok tölthették meg, akik ezért a zsebükbe nyúltak. Ezt szabályozta előbb a cég úgy, hogy foglaláskor felállított egy ülésrendet, melyen – némi plusz pénzért – a szabadon álló helyek függvényében változtathattak az utasok. Ma pedig a cég – a 14 éves gyerekkel együtt utazó felnőtt kivételével – garantáltan szétülteti azokat, akik nem fizetnek a fix ülőhelyért. S hogy mennyit? Az összeg, személyenként és irányonként akár 50 euró (16 ezer forint) is lehet a repülőjegy árán, illetve az esetleges poggyászdíjon felül!

Ahogy a fenti példa mutatja, egy találomra kiválasztott járatnál azért, hogy a gép elejébe, egymás mellé ülhessünk, egyikünk az ablak mellé, az oda-vissza útra összesen 16 500 forintot kért a cég, a repülőjegyek árán felül.

 

 

Ötezret is fizethetsz a telefonos segítségért

Annak idején normál díjas telefonszámon lehetett hívni a Wizz Airt.A cég 2008-ban döntött úgy, hogy emelt díjassá teszi a szolgáltatását. A percdíj ma már 250 forint, mobilhálózatról pedig még több lehet, de hogy mennyivel, arról hallgat a cég.

Bár „ha különleges segítség, illetve járatkésés, járattörlés vagy visszautasított beszállás ügyében keres minket, nem kell kifizetnie a telefonos ügyfélszolgálat tranzakciós díját”. Ha viszont az adott ügy online is intézhető, a telefonos ügyfélszolgálat 5050 forintos tranzakciós díjat számít fel!

 

Emelkedtek a fedélzeti árak

A Wizz Air 2008-as és idén áprilisi magazinjában található árakat összevetve látszik, hogy számos termékért többet kell fizetni. A Snickers ára 1 euróról 1,5-re emelkedett (490 forint), a teáért két euró helyett 2,5-et kérnek (815 forint), a forró csoki 2,5-ről 3 euróra drágult (980 forint), akárcsak a kis Pringles burgonyachips és a Croissant. Az alkoholoknál a sör 4-ről 4,5 euróra ugrott, a borok 3,5-ről 4,5 euróra (1470 forint), a tömények pedig kivétel nélkül 4-ről 5 euróra drágultak (1630 forint).

 

 

Karám helyett kényelem

Aki Bécsből indul, annak nem kell a karámként is emlegetett bádogterminálban ácsorognia, ráadásul nem egy esetben jóval olcsóbban repülhet, még úgy is, hogyha beleszámolja az osztrák fővárosig való eljutás költségeit is. Például az általunk nézett – ez azóta a dinamikus árképzés miatt változhatott – Larnaca, augusztus 11-ei indulással és 18-ai érkezéssel, két fő részére Budapestről 173 780 forint, Bécsből 117 414 ezer forint...

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.