kulcsár edina
Töredezett, megsüllyedt és kiálló térkövek, csálé korlátok. Szörnyû rájuk nézni, ráadásul még balesetveszélyesek is. Hogyan hagyhatták ezt így?
Még mindig így néznek ki a budapesti 4-6-os villamosvonal megállói, pedig már egy hónapja átadták a forgalomnak a vonalat, a nyári nagy felújítás után.
Miután végigmentünk a megállókon, szeptember 8-i számunkban nagy összeállítást közöltünk arról, hogy milyen állapotok vannak az elvileg felújított vonalakon. Akkor megkérdeztük a BKV Zrt.-t, hogy lehet, hogy ilyen szégyenteljes – és néhol életveszélyes - állapotban hagyni az ország legforgalmasabb villamosvonalát, és akkor azt a választ kaptuk, hogy
szeptember 30-ig folynak még a villamosforgalmat nem akadályozó, befejező munkálatok. A hiányzó, sérült korlátok pótolva lesznek.
Nos, megnéztük, hogy teljesítették-e az ígéretüket, és szeptember 30-án végigfotóztuk az egy hónapja felújított megállókat.
A helyzet elszomorító: semmi sem változott! Bár lejárt a határidő, hétfőn, vagyis október 1-jén ugyanolyan elképesztő, balkáni állapotok várták a villamosvonalon utazókat, mint egy hónapja…
És nem csak az a baj, hogy pocsékul néznek ki a megállók így, hanem az is, hogy életveszélyesek: sok helyen hiányzik a korlát, és a a gyalogosok pár centire állnak a körúton néha 50-60 km/órás sebességgel száguldó autósoktól… Újra megkérdeztük a BKV Zrt.-t, hogy lehet ez, de lapzártákig nem reagáltak.