RETRO RÁDIÓ

Tömegesen zaklatják a magyar fiatalokat

Tömegesen zaklatják a magyar fiatalokat
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2018. 09. 27. 06:30

Több tízezer gyerek és fiatal felnõtt keresi fel a Kék Vonal alapítvány ingyenes segélyvonalát egy év alatt, ahol meghallgatják problémájukat és próbálnak rajtuk segíteni. Most a Cartoon Network fiataloknak szóló csatornával tartottak közös sajtótájékoztatót az "Aki ver, az nem haver!" kampányról.

Kiközösítés, csúfolódás, gúnyolás. Csak néhány dolog a sok közül, melyek már általános iskolás koruktól megkeseríthetik a gyerekek életét. Még nagyobb lehet a baj, ha mindez fizikai erőszakkal is társul. A kiközösített fiataloknak jelenthet hatalmas segítséget az ingyenesen tárcsázható, anonim módon működő lelkisegély-telefonszám, amit a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány üzemeltet önkéntesek segítségével.

A Cartoon Network által készített kutatásból kiderül, hogy az iskolai erőszak nem ér véget a kicsengetéskor, mert az folytatódik az online térben is, ahol idejük jelentős részét töltik a fiatalok tanítás után. A tévécsatorna ezért elismert szakértők bevonásával erőszak megelőző, átfogó tanóravázlatokat készített, amivel a tanároknak és szülőknek is szeretnének fogódzót adni, hogy miként segíthetik a gyermekeket az ilyen nehéz időszakban. Az internetről is letölthető óravázlatok mellett fiatal netes véleményvezérek segítségét is kérte a tévécsatorna, akik szívesen vállalták, hogy nagykövetei legyenek az „Aki ver, az nem haver!” kampánynak.

Segítenek, csak hívni kell őket

Táler Orsolya, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szakmai vezetője osztotta meg lapunkkal, hogy a leginkább érintett a korosztály a 10-15 éveseké, azaz az általános iskolások csoportja. Az ebbe a korosztályba tartozók tárcsázzák legtöbbször az önkéntes segítőket a problémáikkal. Többnyire az iskola falain belül, illetve az interneten történt kiközösítés miatt vannak problémák, hiszen a gyerekek ebben a korban kezdenek öntudatosabbak lenni és kezdik egymást is megismerni. De vannak idősebb telefonálók is.

 

A legtöbben az általános iskolai korosztályból keresnek minket, de sok gimnazista is telefonál nekünk,

hiszen a gimnáziumokban is jelen lehet a kiközösítés. Bár egyre kevesebben, de hívnak minket az egyetemista korosztályból, de 10-től egészen 24 éves korig fogadjuk a segítségre szorulók hívásait” - említette Táler Orsolya.

Népszerű fiatalok segítenek a kampányban

Több olyan fiatal, vlogger és véleményvezér segíti a kampányt, akik az iskolán belüli erőszakkal leginkább érintett korosztályt képviselik. Ilyen például Bánki Beni, aki a tévében vetített kampányreklám szövegét írta, vagy Trunk Tomi, aki maga is felszólalt a sajtótájékoztatón.

„Az internet a meghosszabbított otthonunk, ahol elég sok időt töltünk. Jó, ha ott is normális hangon beszélünk egymással és nem nézzük le a másikat” – mondta el a %Ripost%-nak a fiatal vlogger, majd hozzátette, hogy megtiszteltetés volt a kampány részesének lenni.

 

Segít a Cartoon Network az üzenet eljuttatásában

Nicolette Ehrlich, a Cartoon Network közép- és kelet-európai marketing- és PR-menedzsere szerint a gyerekek közti bántalmazás sajnos már régi probléma az iskolákban, ezért nem csak a szülők figyelmét kell erre felhívni, hanem a tanárokat is be kell vonni.

„A tavalyi felmérésünk szomorú eredménye, hogy a probléma égető, nem lehet róla eleget beszélni. Ezért fontos számunkra, hogy kedvelt gyerekcsatornaként felhívjuk erre a figyelmet."

A kampányhoz tartozó link itt érhető el.

 

Szekszárdi Júlia, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének elnöke megemlítette, hogy a szervezet is évek óta foglalkozik már az iskolai erőszakkal. A szervezet weboldalán keresztül a tanárok megfelelő tananyaghoz juthatnak, amely segítheti őket a problémák elkerülésében, de bíznak abban, hogy az oktatók egymással is megosztják majd tapasztalataikat.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.