RETRO RÁDIÓ

Megtelt a gép: hiába volt repjegye, nem mehetett Máltára Nikolett

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2018. 07. 10. 19:34

Nikolett kétségbeesve kért segítséget, hiszen õ semmiben nem hibázott, felszállhatott volna a repülõre.

Nikolett nem tudott elutazni megvett Wizz Air repjegyével Máltára, ezért kétségbeesetten kért segítséget Utazómajomtól.

Nikolett három héttel az indulás előtt megvásárolta a repülőjegyét, sőt plusz költségért előre ülőhelyet is választottak maguknak utastársával, így teljesen nyugodtan várták az egy hetes éves nyaralásukat. Két órával korábban terv szerint megérkeztek a repülőtérre. A kígyózó sorok miatt sokat kellett várniuk, de végül feladták a megvett 20 kilós poggyászukat.

A beengedő kapunál a földi kiszolgáló személyzet azonban már nem engedte őket tovább, túlfoglalásra hivatkozva. A légiutas kísérő elmondása szerint “megtelt a gép.“

A légitársaságoknak joguk van több jegyet eladni egy adott járatra, mint ahány székkel üzemelnek. Ennek oka, hogy ritkán fordul elő olyan eset, amikor minden utas megjelenik a beszálláskor. Rengeteg probléma közbejöhet ugyanis nagy számú utazóközönségnél: betegség, forgalom miatt lekésik a gépet, átszállás miatt lekésik a gépet, vagy csak egyszerűen meggondolják magukat.

Amennyiben mégis több utas jelenik meg a kapunál, mint ahányat tudnának fuvarozni, akkor önkéntes alapon a ráérő utasokra számítva felajánlják, hogy egy későbbi járattal utazhatnak tovább, cserébe kártérítést kapnak. Ha nincs ilyen, akkor már nem önkéntes alapon kiválasztanak néhány utast, akik nem utazhatnak azzal a járattal.

"Az utazásszervező céggel lefoglalt szállásunkon emiatt nem tudtuk megkezdeni az egy hetes nyaralásunkat. Ezen a felül +33.500 Ft ráfizetéssel és csak 3 nappal később tudjuk megkezdeni a nyaralásunkat, ami így 7-ről 3,5 naposra csökkent”

– írta Nikolett. Repülőjegy foglalásnál megtörténhet minden légitársaság esetében, hogy megtagadják a beszállást – akár túlfoglalásra hivatkozva. Ezzel számolni kell, viszont szerencsére nagyon ritka eseményről van szó.

A Wizzair az Utazómajom oldalán reagált a történtekre:

Bár a Wizz Air általában nem kommentál egyes eseteket, az említett ügyet részletesen megvizsgálva azt találtuk, hogy a kérdéses utasok nem túlfoglalás miatt nem szállhattak fel a repülőgépre, hanem azért, mert a beszállási kaput felszállás előtt 15 perccel bezárják, és az utasok ennél később értek a kapuhoz.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.