kulcsár edina
Nagy összefogás alakult ki azért a nyolcgyermekes családért, amelynek 18 éves tagja, M. Krisztofer súlyos balesetet szenvedett egy extrém körhintán Várpalotán. A fiú azóta is életveszélyes állapotban van.
Krisztofer édesanyja és lánytestvére is fenn ült a Várpalotai Napokon szombaton azon a forgó kalapácshintán, aminek karjai összecsattantak, emiatt többen is kizuhantak a hintából. Az édesanya és lánya horzsolásokkal megúszták, Krisztofer állapota viszont azóta is válságos, még altatásban van.
Változatlanul kritikus az állapota. Az intenzív osztályon fekszik, lélegeztetőgépen van
– nyilatkozta dr. Oláh Attila, a győri Petz Aladár Megyei Oktató Kórház orvosigazgatója lapunknak.
Édesanyja Győrben, fia mellett szeretne lenni, ezért egy kezdeményezés indult a Facebookon. A megoldást a hinta üzemeltetője nyújtja. Greznár Attila megkeresésünkkor épp a győri kórház kijáratában állt, Krisztofert látogatta meg. Azt mondja, nagyon megható volt a családdal beszélni, egymás kezét fogták az édesanyával.
A kórháztól pár száz méterre kinéztünk egy panziót, azt mi álljuk mindaddig, míg szükség van rá. Az édesanya, aki elfogadta a segítségünket, sajnos most is magát hibáztatja a történtekért, azt mondta, neki kellett volna ott ülnie, ahol a fiúnak
– mondja Greznár Attila, a Happy New World Kft. ügyvezetője, a balesetet okozó hinta üzemeltetője.
"Krisztofer és lánytestvére már három kört mentek a kalapácshintán, amikor a 17 éves lány odament a gépet kezelő fiamhoz, megdicsérte a szerkezetet és azt mondta: sajnálja, hogy neki ott kell ülnie, biztosan unalmas lehet, ezért hoz neki egy kávét. A fiam annyira hálás volt neki, hogy három tiszteletjegyet adott ajándékba a családnak, ekkor történt a baleset" – mesélte megrendülve Greznár Attila a %Ripost%-nak.
Az üzemeltető azt mondja, érthetetlen a szörnyű baleset: négyszeresen biztosított volt a szerkezet, ezért is nem esett le teljesen a kar, mert egy pluszmerevítő tartotta. A cégvezető szerint egy olasz cég által gyártott alkatrész lehet a hibás, amit egy kecskeméti vállalat forgalmazott. – "Hivatalos táblázatból néztük ki a paramétereket, nem házilag gyártott alkatrészt vettünk. Mérnöki számítások szerint egy karnak 40 tonnát kell elbírnia. Az olasz gyártmányú alkatrésznek viszont még biztosabbnak kellett volna lennie: 22 tonnával többet kellett volna bírni a kötelezőnél" – mondja Attila. Mikor megnézte a törött alkatrészt, látta, hogy a nemesített acél felülete rücskös, aminek egyenletesnek kellett volna lennie. Innen sejti, hogy ez okozhatta a balesetet, de a szakértői vizsgálatok csak ezután következnek.