kulcsár edina
A közbeszerzési pályázatot 30 szerelvény beszerzésére írják ki. Tíz éve pár hétig már járt hasonló vonat a magyar síneken.
Az érkező szerelvények előnye, hogy olcsóbb az üzemeltetésük, nagyobb a befogadóképességük. A vasútnak elővárosi forgalomban csúcsidőben 380–460 ülőhelyet kell biztosítania egy-egy szerelvényen. Ehhez a FLIRT szerelvények 200 ülőhelyes kocsijából alkalmanként hármat kellene egymás után kapcsolni. Ez több mint kétszáz méteres hosszúságot eredményezne. Az emeletes kisebb helyen elfér, a kalauz is jobban látja a vonat végén felszállókat.
A Magyar Idők értesülése szerint 82,2 milliárd forintért, kizárólag uniós forrásból szerezheti be a MÁV-Start a vonatokat.
2006-ban három hétig már ki lehetett próbálni a MÁV hálózatán a DB (Német Vasút) egyik emeletes ingavonatát. Az utasok hamar megszerették ezeket a járműveket, melyek felső szintjéről sokkal jobb a kilátás, és ülőhelyből is jóval több van, mint alul.
És természetesen befért a Déli pályaudvar alagútjába.